اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

کوچک کردن حجم دولت فلسفه شکل‌گیری دهیاری‌هاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کوچک‌سازی ساختار اداری کشور یک تکلیف و ضرورت قطعی است، گفت: فلسفه شکل‌گیری دهیاری‌ها کوچک کردن حجم دولت است.

کوچک کردن حجم دولت فلسفه شکل‌گیری دهیاری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در همایش یک روزه آموزش دهیاران استان تهران که با رویکرد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به میزبانی شهرستان ری در سالن همایش‌های شیخ صدوق (ره) آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، دهیاری‌ها را مهم‌ترین حوزه‌های مدیریتی کشور دانست و گفت: روستائیان مردم شریفی هستند که بالاترین خدمت را با کمترین آسیب و با استفاده اندک از امکانات انبوهی که شهر است، ارائه می‌دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی دهیاری‌ها را یکی از ضروری‌ترین نهادهای در افزایش کارایی خواند و افزود: دهیاری‌ها با کمترین هزینه و بار مالی برای کشور، مسئولیت ارائه عالی‌ترین خدمات را بر عهده دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ساختار اداری کشور را کوچک کنیم که یک تکلیف و ضرورت قطعی است، تنها نهادی که امروز از کمترین ساختار تشکیلاتی برخوردار است و مهم‌ترین وظیفه را بر عهده دارد دهیاری است.

حجت‌الاسلام ابوترابی عنوان کرد: دهیاری‌ها در این مقوله مشمول کوچک سازی نمی‌شوند و اصلا دهیاری‌ها با نگاهی به کوچک کردن حجم دولت شکل گرفته و فلسفه شکل گیری دهیاری‌ها همین موضوع است.

دهیاری‌ها به دستگاه اجرایی تبدیل شوند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی حضور دهیاری‌ها را یک ضرورت در ساختار اجرایی کشور دانست و گفت: به نظر می‌رسد باید دهیاری‌ها همانند گذشته به عنوان نهاد اجرایی انجام وظیفه کرده و به دستگاه اجرایی تبدیل شوند.   

وی در ادامه اظهار داشت: در سال 89 دهیاری‌ها به عنوان دستگاه اجرایی شناخته شده بودند البته نکته‌ای هم که وجود دارد این است که احیانا برخی از دستگاه‌ها که وظایفی همسو دارند ممکن است موافق تحقق این موضوع نباشند، اما به نظر می‌رسد که اگر دهیاری‌ها به عنوان دستگاه اجرایی پیگیر امور باشند و از امکاناتی که در اختیار آنها گذاشته می‌شود، بهینه استفاده کنند، بر منابع و ظرفیت‌های موجود اضافه خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه ابراز امیدواری کرد که به این موضوع پرداخته شود و دریابیم چگونه می‌توان این بحث را دنبال کنیم تا به واسطه آن مقداری از دغدغه‌‌های دهیاران کاسته شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول