اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اختصاص 30 میلیارد ریال به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر 30 میلیارد ریال به دهیاری‌های کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته است.

اختصاص 30 میلیارد ریال به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد

ابراهیم جعفری ظهر امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس‌ در گچساران اظهار کرد: توجه به توسعه، پیشرفت و محرومیت‌زدایی روستاها و مناطق محروم از سیاست‌ها و برنامه‌های اصولی دولت نهم و دهم است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه و نقش دهیاران در ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه روستاها ابراز داشت: دهیاران نماینده وزارت کشور در سطح روستاها هستند که باید با همت و تلاش برای عمران و آبادانی روستاها اقدام کنند.

جعفری یادآور شد: برای استفاده بهینه و بهره‌برداری لازم از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستاها دهیاران باید در زمینه ایجاد منابع درآمدی برای دهیاری‌ها برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشند.

وی بیان داشت: دهیاران باید اولویت‌های کاری خود را مشخص کرده و بر اساس اولویت‌ها پروژه‌‌های لازم را تعریف و اجرایی کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: مسائل بهداشتی روستاها، مسائل امنیتی، نظارت بر پیشبرد پروژه‌های عمرانی، نگهداری از تأسیسات و نظارت بر این امر از جمله الویت‌های اول فعالیت دهیاران است.

این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی برای فعالیت دهیاران با مشارکت مردم در راستای توسعه و عمران روستاها را امری مهم  عنوان کرد.

* اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای 239 دهیاری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده مبلغ 30 میلیارد ریال به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

جعفری افزود: افزون بر 26 میلیارد و 500 میلیون ریال از این مبلغ از محل بند الف تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده تأمین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 3 میلیارد و 220 میلیون ریال این مبلغ نیز از محل تبصره دو ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده تأمین و اختصاص یافته است.

جعفری ابراز داشت: اعتبار اختصاص یافته بین 239 دهیاری در سطح کهگیلویه و بویراحمد تقسیم  شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای 52 دهیاری تازه تأسیس در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون اعتباری اختصاص نیافته است.

جعفری افزود: به زودی برای این دهیاری‌ها نیز اعتبار لازم در نظر گرفته می‌شود تا روند اجرای پروژه‌های عمرانی در این روستاها شتاب گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهیاران باید از بودجه و امکانات موجود به طور شایسته بهره برده و در راستای پیشرفت و توسعه روستای خود گام‌های مؤثری بردارند.

جعفری توجه دهیاران به مصوبات کمیته حفاری و عمرانی روستایی را لازم و ضروری دانست و از آنان خواست تا قبل از اجرای پروژه‌های عمرانی در این روستاها با کمیته عمران روستایی هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر تقویت نگاه توسعه‌ای و پیشرفت دهیاری‌ها بیان داشت: مدیریت مطلوب روستایی متکی بر ظرفیت‌های روستاها با اداره و کنترل دقیق مکان و بهره‌وری از منابع موجود محقق می‌شود و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید به آن توجه کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول