اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای هرمزگان خبر داد

30 درصد از جمعیت شهرهای هرمزگان از شبکه فاضلاب برخوردارند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آبفای هرمزگان گفت: در حال حاضر 30 درصد جمعیت شهرهای این استان از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردارند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم توسعه به 50 درصد برسد.

30 درصد از جمعیت شهرهای هرمزگان از شبکه فاضلاب برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی ظهر امروز طی نشستی با خبرنگاران با اشاره به اتمام شبکه جمع آوری فاضلاب در 10 محله شهر بندرعباس، اظهار داشت: این پروژه با لوله گذاری به طول 30 کیلومتر و اعتباری معادل 90 میلیارد ریال، جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: محدوده اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر شامل؛ محلات خواجه عطاء، محدوده جنوب بولوار چمران، محدوده خیابان شریعتی شمالی، محله شاه حسینی و نظرآباد، حاشیه جنوبی بولوار سیدجمال الدین اسدآبادی، محله چهار باغ، چهار راه سازمان تا تقاطع بلوکی، محله اوزی‌ها، محدوده بازار (شمال بولوار طالقانی)، جنوب بولوار پاسداران و محله حسین آباد، محله ۲ هزار دستگاه و تعاونی مسکن مهر (شهرک پیامبر اعظم) با متراژ 28 هزار و 800 متر محلاتی هستند که شبکه فاضلاب آنها (با لوله گذاری به طول 32 کیلومتر) انجام شده و به بهره برداری رسید.

مدیر عامل آبفای هرمزگان تصریح کرد: همچنین فاضلاب 16 مورد از تعاونی‌های مسکن مهر بندرعباس به شبکه فاضلاب شهری وصل شده است.

خادمی با اشاره به مزایای زیست محیطی اجرای طرح فاضلاب بندرعباس، تصریح کرد: رفع بوی نامطبوع فاضلاب در محلات و جلوگیری از ورود آن به کوچه و خیابان‌های شهر و استفاده مجدد از پساب فاضلاب در بخش کشاورزی از جمله این مزایا است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 30 درصد جمعیت شهرهای استان از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردارند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنچم توسعه به 50 درصد برسد.

خادمی با اشاره به اولویت اجرای این طرح در شهرهای ساحلی، اذعان داشت: این طرح در شهرهای پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر، میناب و رودان در حال اجراست.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول