اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براثر بارش شدید برف انجام شد

مسدود شدن سه محور برف‎گیر گلستان/عملیات نجات مسافران در حال انجام است

خبرگزاری فارس: مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: هم اکنون راه‎های سه محور کوهستانی و برف‎گیر استان گلستان به علت بارش سنگین برف و کولاک مسدود است.

مسدود شدن سه محور برف‎گیر گلستان/عملیات نجات مسافران در حال انجام است

رسول حسام امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اعلام این محورها اظهار داشت: محور جنگل گلستان به خراسان شمالی با اطلاع حوزه استان خراسان‎شمالی مسدود اعلام شد.

وی تصریح کرد: محور کوهستانی آزادشهر به شاهرود با اعلام پلیس راه شاهرود و محور توسکستان به شاهرود بر اثر بارش برف مسدود است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: در مناطق کوهستانی هم اکنون از سوی ماموران راهداری اداره کل راه و شهرسازی در حال بازگشایی مسیر هستند.

حسام با اشاره به شدت برف و کولاک در مناطق کوهستانی به رانندگان توصیه کرد از تردد در این مسیر جدا خودداری کنند و در صورت اضطراری حتما وسایل گرم و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: در محورهای کوهستانی اداره کل راه و شهرسازی استان با استفاده از تجهیزات راهداری در حال بازگشایی و امدادرسانی به خودروهای این مسیر هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان همچنین شدت برف در ارتفاعات درازنو شدید اعلام کردند، افزود: رانندگانی که تجهیزات لازم برای سفر به مناطق کوهستانی ندارند از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

حسام هم اکنون برق شش روستای استان گلستان قطع می‎باشد، خاطرنشان کرد: این روستاهای شامل چهار روستا در شهرستان مینودشت، یک روستا در رامیان و یک روستا در شهرستان کردکوی است.

وی با اشاره به عملیات امداد و نجات مسافران جا مانده در برف و کولاک گفت: یک اتوبوس با مسافر در محور خوش‎ییلاق در برف و کولاک گرفتار شده بودند از سوی ماموران راهداران نجات داده شد و به مرکز راهدارخانه این محور انتقال داده شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان اضافه کرد: در روستا کشکک شهرستان رامیان نیز تعدادی نیسان و خودروهای سبک که در برف جا مانده بودند کمک داده شد.

حسام با اشاره به کمک‎رسانی به چهار خانم باردار گفت: این بیماران در روستاهای کوهستانی شهرستان‎های آزادشهر، مینودشت و رامیان بودند که از سوی امدادگران هلال‎احمر به پایین دست انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه 20 نفر جا مانده در مناطق برف‎گیر شهرستان کلاله به مناطق شهری از سوی هلال‎احمر اعلام کرد: هم اکنون از سوی فرمانداری‎های استان، ماموران پلیس راه، ماموران هلال‎احمر، ماموران راهداری و اورژانس 115 خدمات‎رسانی به جا ماندگان مناطق برف‎گیر استان در حال انجام است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان شدت بارش برف در شهر گرگان و شهرهای شرق استان گلستان اعلام کرد و گفت: براساس پیش‎بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان در سطح شهر این مناطق 10 تا 20 سانتیمتر بوده و در مناطق کوهستانی 40 تا 50 سانتیمتر خواهد رسید.

به گفته حسام براساس این پیش‎بینی و خبرهای رسیده از شهرستان رامیان بارش برف در رامیان به یک متر برف رسیده است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول