اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 72

10 درصد رأی‎دهندگان از کارت ملی هوشمند استفاده می‎کنند

خبرگزاری فارس: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: 10 درصد رأی‎دهندگان انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی در سطح کشور از کارت ملی هوشمند استفاده می‎کنند.

10 درصد رأی‎دهندگان از کارت ملی هوشمند استفاده می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محسن کرمی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران گلستان به تشریح برنامه‌هایی که در سال 1391 قرار است در این سازمان صورت پذیرد پرداخت و اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور دو نقش مهم و کلیدی را در جامعه برخوردار است یکی نقش حاکمیتی که در آن به احراز و ثبت مشخصات تمام ایرانیان در تمام دنیا می‎پردازد و دیگر نقش زیرساختی که به تولید و آمارهای انسانی می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال سه ماموریت عمده را که شامل ثبت وقایع چهارگانه (ازدواج، طلاق، ولادت و وفات) است بر عهده دارد خاطر نشان کرد: برای احقاق این ماموریت‌ها، برنامه‎های راهبردی در دستور کار قرار داده شده که یکی از این برنامه‎ها، صدور شناسنامه مکانیزه است که از خواسته‎های دولت به شمار می‎آید.

کرمی اذعان کرد: برای حفظ اسناد معتبر از سال 1388 مبادرت به تولید شناسنامه رایانه‎ای کردیم.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در ادامه از ویژگی‎های این شناسنامه به عدم خدشه‎دار کردن آن اشاره کرد و گفت: این شناسنامه طوری طراحی شده که به راحتی امکان جعل وجود ندارد و برای این کار باید دستگاه‎های فوق پیشرفته‎ای وجود داشته باشد که هزینه بسیار بالا و سنگینی را دارد.

وی اذعان کرد: صدور کارت ملی هوشمند از برنامه دیگر این سازمان است که از سال 1388 کار مطالعاتی آن شروع شده و استان قم در نیمه اول سال 1391 به عنوان پایلوت برای این کار در نظر گرفته شده و بنا داریم بعد از آن این کار را برای تمامی استان‎ها در نظر بگیریم.

کرمی یکی از مهم‌ترین ویژگی‎های کارت ملی هوشمند را استفاده در انتخابات عنوان کرد و افزود: در انتخابات پیشرو 10 درصد از جمعیت حائز رأی دادن، از این کارت‎ها استفاده می‌کنند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور یکی دیگر از برنامه‎های سازمان ثبت احوال را الکترونیکی کردن سندهای در دست این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: در سازمان ثبت احوال کشور بالغ بر 120 میلیون سند ولادت و وفات در اختیار داریم و سعی ما بر این است که تا پایان سال 1392 تمامی این اسناد را الکترونیکی کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در دیداری که با استاندار گلستان داشتیم قرار بر این شد که بعد از انتخابات مجلس نهم، با توجه به امکانات در نظر گرفته شده از سوی استانداری گلستان، این استان اولین استانی باشد که شناسنامه مکانیزه در آن صادر خواهد شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول