اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان خبر داد

صدور کارت ملی هوشمند برای 10 هزار نفر در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: در استان قم در مرحله اولیه کارت ملی هوشمند برای 53 نفر و سپس برای 10 هزار و 243 نفر صادر شد.

صدور کارت ملی هوشمند برای 10 هزار نفر در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ولی‌الله عسگری در هشتمین جلسه شورای اداری استان قم که شنبه شب در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره‌کل ثبت احوال استان پرداخت و اظهار داشت: 40 درصد به وظایف اداره کل ثبت احوال اضافه شده و این در حالی است که 30 درصد از کارکنان این اداره کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: هر چند بخشی از کار الکترونیکی شده است و کمبود نیروی انسانی را جبران می‌کند، اما هنوز بر روی کارکنان ما به دلیل کمبود نیرو فشار است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه ما مجبور هستیم به صورت لحظه‌ای و آنلاین اطلاعات چهار واقعه حیاتی تولد، مرگ، ازدواج و طلاق را ثبت و نگهداری کنیم، خاطر نشان کرد: همکاران ما در بیمارستان‌ها و بهشت معصومه مستقر هستند و به صورت آنلاین اطلاعات را ثبت می‌کنند.

وی آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی ثبت احوال را از مهم‌ترین پروژه‌های این اداره‌ کل برشمرد و اظهار داشت: این کار در حال حاضر در حال اجرا است و تاکنون 678 هزار سند اسکن و آرشیو شده است.

عسگری با بیان اینکه امسال 17 هزار و 533 شناسنامه نوزاد به صورت الکترونیکی صادر کرده‌ایم، ابراز داشت: 21 هزار و 996 شناسنامه زیر 15 سال نیز به صورت الکترونیکی صادر کرده‌ایم و با توجه به ‌ضریب امنیتی بالای این شناسنامه‌ها در آینده برای همه صادر خواهد شد.

وی همچنین از راه‌اندازی تلفن گویای 1510 در قم خبر داد و گفت: این شماره که در سراسر کشور فعال است در قم نیز با همکاری مخابرات راه‌اندازی شد و پاسخگوی مردم عزیز شهر قم است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه این اداره‌کل 26 خدمت اصلی دارد خاطر نشان کرد: از این تعداد خدمات، 12 خدمت قابل ارائه به دفاتر پیشخوان است که در حال حاضر این کار انجام گرفته است و خدمات اداره‌کل ثبت احوال استان در هشت دفتر به مردم ارائه می‌شود و این دفاتر تا 20 دفتر افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: البته مابقی کارها حاکمیتی است و امکان انتقال به دفاتر پیشخوان دولت را ندارند.

عسگری شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال را سه وظیفه اصلی کارت ملی هوشمند ذکر کرد و یادآور شد: در استان قم در مرحله اولیه کارت ملی هوشمند برای 53 نفر و سپس برای 10 هزار و 243 نفر صادر شد و این کارت در سال آینده برای 750 هزار نفر صادر خواهد شد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول