اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور لاریجانی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

گردهمایی انجمن‌های آزاد فنی حرفه‌ای قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: گردهمایی انجمن‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

گردهمایی انجمن‌های آزاد فنی حرفه‌ای قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، گردهمایی انجمن‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان قم عصر امروز با حضور گسترده بانوان فعال در این انجمن‌ها در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه در شرایط کنونی که کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جای خود را پیدا کند، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شوند امکان ورود به بازار کار ندارند و برخی مایل هستند  که سریع‌تر به کار مشغول شوند و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این مسیر را کوتاه کرده است.

وی با اشاره به توجه کشورهای توسعه یافته به مقوله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند منجر به توسعه گسترده در سطح کشور شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچه وزارت کار و امور اجتماعی مسئولیت خود را کم کرده و از نهادهای مردمی مثل آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بهره بگیرد، کار سریع‌تر دنبال شده و امیدوارم که این مسیر با جدیت دنبال شود.

کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نظام آموزش مهارت و فناوری در آبان ماه امسال به تصویب هیئت وزیران رسیده و به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای آموزشگاه‌های آزاد در این نظام دیده شده است و باید از این ظرفیت‌های بسیار خوب استفاده کنیم.

وی بیان داشت: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این نظام وجود دارد دوره‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی است و برای سال 91 این دوره‌ها را اجرایی خواهیم کرد و با راه‌اندازی این دوره‌ها آموزشگاه‌های آزاد قدرت ویژه‌ای پیدا خواهند کرد.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین نظام صلاحیت حرفه‌ای را مورد توجه قرار داد و افزود: فقط مدرک دانشگاهی شرط احراز شغل نیست و بر این اساس نظام صلاحیت حرفه‌ای طراحی شده و در حال پیگیری برای تصویب این نظام از سوی هیئت وزیران هستیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول