اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه کشور:

راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار در کشور آسفالت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه کشور اعلام کرد: راه تمامی روستاهای بالای 50 خانوار در سال آینده آسفالت خواهد شد.

راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار در کشور آسفالت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیدحسین میرشفیعی عصر امروز در مراسم افتتاح 237 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کردستان اظهار داشت: استان کردستان یکی از استان‌هایی است که در بحث راه‌های روستایی از حد کشوری با سایر استان‌های دیگر خیلی فاصله دارد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در سال گذشته و سال جاری در راستای افزایش راه‌های روستایی تلاش‌های خوبی در این استان شده و هر ساله میزان راه‌های روستایی در این استان دو برابر شده است.

به گفته معاون ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه کشور، اگر در سال 91 همچون سال جاری در بحث راه‌های روستایی استان کار شود، میزان راه روستایی در این استان از 400 کیلومتر به 800 کیلومتر افزایش خواهد یافت و به حد کشوری می‌رسد.

میرشفیعی از بهره‌برداری 157 کیلومتر راه‌ روستایی در کردستان خبر داد و گفت: این 157 کیلومتر راه روستایی در قالب شش پروژه در دست اقدام بود که مورد استفاده مردم بیش ‌از 50 روستا قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا 150 تا 160 کیلومتر دیگر راه روستایی در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه کشور در بحث راه روستاهایی که معادن دارند، افزود: با معادن هماهنگ شده است تا بخشی از درآمد این معادن برای بهسازی راه‌ها استفاده شود، چرا که راه روستاهایی که دارای معدن هستند باید زیرساخت بهتری داشته باشد و آسفالت آن ضخیم‌تر باشد.

به گفته وی، وزیر صنعت و معدن موافقت کرده است تا کارگروه مشترک به وجود آید و بارهای معادن با شرایط بهتری حمل خواهد شد.

میرشفیعی به آسفالت شدن راه روستاهای بالای 50 خانوار سطح کشور اشاره کرد و گفت: این مهم باعث می‌شود تا مردم بیشتر در روستاها باقی بمانند و مهاجرت آنان به شهرها کمتر شود.

به گفته وی، در استان کردستان شهرستان‌های بانه و قروه در اولویت این طرح قرار دارند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول