اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد

تولید 970 نرم‌افزار محتوایی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران از تولید 970 نرم‌افزار محتوایی در استان مازندران خبر داد.

تولید 970 نرم‌افزار محتوایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، با همت اداره کل آموزش و پرورش مازندران و شرکت‌های رایانه‌ای، نخستین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس در ساری برپا شد.

علی‌اصغر طبری معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس استان مازندران که در سالن سلمان هراتی اداره کل ارشاد مازندران برپا شد با بیان اینکه تحول بنیادین و شکل‌گیری شجره طیبه در نهاد آموزشی از تفکرات فرهنگی است، اظهار داشت: تحولات جهان تحت تاثیر فرهنگ قرار دارد.

وی تحول بنیادین در آموزش و پرورش را به عنوان یک تحولی با استحکام دانست و یادآور شد: تحول بنیادین به صورت عاقلانه در افق آینده آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه آنچه در هدفمندسازی مطرح می‌شود مبتنی بر رویکرد فناوری اطلاعات است، تصریح کرد: با پذیرش طرح هوشمندسازی مدارس، برای سیستم آموزشی هدف تعریف شده است.

وی روش آموزش مبتنی بر فناوری را نوعی ابزار برای انتقال دانستنی‌های علمی به مخاطبان عنوان کرد و گفت: فناوری در سیستم آموزشی به عنوان سازمانی یاد گیرنده مبتنی بر تکنولوژی استوار است.

طبری تولید محتوا در آموزش مبتنی بر فناوری را مهم‌ترین رنسانس مطرح کرد و گفت: تولید محتوای نرم‌افزاری پایه و مبنای بهینه‌سازی منابع انسانی دارد تا با شناخت نرم‌افزارهای نوین بتوان به مخاطبان آموزش داد.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب آموزشی در سیستم آموزش و پرورش کشور ایجاد شده، خاطرنشان کرد: آموزش مبتنی بر فناوری با عنوان تربیت ایران با رویکرد اسلامی است که در مدارس اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: استان مازندران دارای ظرفیت‌های فکری و محیطی است و در آینده این استان به عنوان قطب حرکت در نظام هوشمندسازی کشور مطرح می‌شود.

طبری از برپایی همایش بزرگ هوشمندسازی در خرداد ماه سال 91 در استان مازندران خبر داد و ابراز داشت: مازندران میزبان همایش بزرگ هوشمند‌سازی منطقه‌ای می‌شود.

وی از تولید 970 نرم‌افزار محتوایی در استان مازندران خبر داد و یادآور شد: در مدت یک سال معلمان و دانش‌آموزان مازندرانی تولید محتوای آموزشی داشتند و به اداره کل آموزش و پرورش تحویل دادند.

نخستین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس دارای 30 غرفه است که 10 غرفه آن از سوی شرکت‌های خصوصی که در هوشمندسازی مدارس فعالیت می‌کنند اداره می‌شود و بقیه از دستاورهای رایانه‌ای مدارس مناطق و نواحی استان مازندران اداره می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول