اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته سلامت مردان

40 اورولوژیست اصفهانی به معاینه مردها می‌پردازند

خبرگزاری فارس: عضو انجمن اورولوژی اصفهان گفت: در هفته ملی سلامت مردان که از امروز در سراسر کشور آغاز شد، 40 اورولوژیست اصفهانی به معاینه مردان می‌پردازند.

40  اورولوژیست اصفهانی به معاینه مردها می‌پردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیمان صالحی ظهر امروز در نشست خبری که  به منظور هفته ملی سلامت برگزار شد، اظهار داشت: سه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، چهارمحال بختیاری و کاشان با همکاری یکدیگر در این هفته به ویزیت و مشاوره رایگان مردان می‌پردازند.

وی بیان داشت: روز ملی سلامت مردان که از سال گذشته به دلیل اهمیت موضوع به هفته ملی سلامت تغییر یافت، امسال با شعار مردان سلامت خود را جدی بگیرند، از امروز آغاز شد.

عضو انجمن اورولوژی اصفهان تصریح کرد: امسال در این هفته دو برنامه متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داریم که می‌توان به ویزیت شیرخواران و کودکان بی‌سرپرست و کنفرانس پیشگیری و درمان مشکلات ادراری در بیماران با آسیب نخاعی اشاره کرد.

وی به عناوین این هفته اشاره کرد و ادامه داد: تغذیه، فعالیت جسمانی، سلامت روانی و مهارت‌های زندگی، سلامت باروری، خود مراقبتی و سلامت مردان، سلامت مردان جوان، خانواده و سلامت مردان از نام‌های این هفته است.

صالحی با اشاره به اینکه اول اسفندماه به نام تغذیه نام‌گذاری شده است، افزود: موضوعات محوری در این روز، کاهش مصرف نمک و ترغیب به مصرف ماهی است که با پیام‌های پیشنهادی ماهی غذای سلامتی است، کاهش مصرف نمک یک ضرورت است و نمکدان‌ها را از سر سفره برداریم و در این روز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد.

وی اضافه کرد: انجمن اورولوژی ایران از حدود پنج سال قبل اول اسفندماه هر سال را روز ملی سلامت مردان نام‌گذاری کرد و این در حالی است که از سال 88 انجمن اورولوژی اصفهان متولی برگزاری این برنامه شد.

عضو انجمن اورولوژی اصفهان با بیان اینکه مردان نیمی از جمعیت کنونی کشور را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: هدف از برگزاری این هفته فرهنگ‌سازی و آشنایی عمده مردان با علائم و نشانه‌های انواع بیماری‌های مردان که در نهایت منجر به ایجاد راهکار و پیشگیری و تشخیص زودهنگام باشد.

وی گفت: بخشی از بیماری‌های خاص در مردان وجود دارد که بیشتر به صورت پنهانی در این دسته از افراد بروز می‌کند که همین مسئله سبب شده به غربالگری این بیماری‌ها را محور کار خود قرار دادیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول