اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست تروریست‌ها برای آتش‌بس

«پرچم سفید» افراد مسلح در حمص مقابل ارتش سوریه بالا رفت

خبرگزاری فارس: برخی سران گروه‌های مسلح در شهر حمص اعلام کردند که وضعیت دیگر قابل تحمل نیست و بسیاری از عناصر آنان کشته شده است و خواستار آتش‌بس هستند.

«پرچم سفید» افراد مسلح در حمص مقابل ارتش سوریه بالا رفت

به گزارش فارس، هیئت تنسیق سوریه از احزاب مخالف داخلی سوریه خواستار آتش‌بس در شهر حمص شد که این روزها شاهد تشدید درگیری افراد و عناصر مسلح تروریستی با ارتش سوریه است.

سوریه الان گزارش کرد که منابعی در هیئت تنسیق اعلام کردند که با همه گروه‌های [مسلح] حاضر در حمص تماس گرفته‌ و موافقت آنان برای آتش بس را جلب کرده‌اند.

این در حالی است که پس از مراجعه اعراب به شورای امنیت برای جلب موافقت آن برای دخالت سیاسی و نظامی در سوریه، ارتش سوریه تصمیم گرفت کانون‌های تجمع افراد مسلح تروریست در سوریه را پاکسازی کند.

برخی منابع در هیئت تنیسق سوریه وعده کردند که گروه‌های مسلح در حمص یک ساعت قبل از اعلام دولت سوریه [برای آتش‌بس] دست از درگیری بکشند.

سوریه الان افزود: منابع ما اعلام کردند که برخی سران در گروهک‌های مسلح اعلام کردند که وضعیت منطقه باباعمرو در حمص دیگر قابل تحمل نیست و بسیاری از افرادکشته شده است. خیلی از تونل‌ها تخریب شد و باید آتش بس اعلام کرد.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی، عضو دفتر ایلیانا رزلتینین رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که کشورهای ثروتمند عربی مجهز کردن مخالفان سوریه را ادامه می‌دهند تا فعالیتشان علیه ارتش سوریه موثرتر شود.

این پایگاه خبری اعلام کرد که منابعی در هیئت تنسیق همچنین با طرف روسی و ایرانی نیز تماس گرفته‌‌اند و یک نامه رسمی به طرف روس تحویل شده است و در آن خواسته شده که روسیه برای متوقف کردن درگیری در حمص میانجیگری کند.

از سوی دیگر، سوریه الان اعلام کرد که هیئت تنسیق به موازات این اقدام، از دو کشور در مغرب عربی نیز درخواست کرده است تا برای توقف تبادل آتش در حمص تلاش کنند.

برخی منابع بلندپایه در هیئت تنسیق اعلام کردند که باید از اظهارنظر غیرمسئولانه در تلویزیون‌ها و رسانه‌ها خودداری کرد زیرا اوضاع حمص باید زودتر حل شود.

منابع مذکور اعلام کردند که قبل از هر اقدام سیاسی باید درگیری در حمص متوقف شود زیرا اوضاع این شهر کاملا پیچیده است.

گروه‌های مسلح در حالی خواستار آتش‌بس هستند که چند روز گذشته با حمله راکتی به مساجد و بیمارستان‌های دولتی تلاش کردند آنان را به محل تجمع و آغاز حملات خود تبدیل کنند.

در روزهای گذشته با قاطعیت ارتش سوریه، مناطقی مانند دوما در نزدیکی دمشق و همچنین منطقه زبدانی از وجود گروهک‌های مسلح تروریستی پاکسازی شده است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول