اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی شهرضا:

شهرضا دارای بالاترین سرانه واحد صنفی در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی شهرضا گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود، این شهرستان دارای بالاترین سرانه واحد صنفی در سطح کشور است.

شهرضا دارای بالاترین سرانه واحد صنفی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، کمال خدادادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آخرین آماری که در بهمن‌ماه سال جاری از وضعیت اصناف در شهرضا تهیه شد، در حال حاضر 7 هزار و 400 واحد صنفی در قالب 46 اتحادیه در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت 150 هزار نفری شهرضا این شهرستان دارای بالاترین سرانه واحد صنفی در سطح کشور است.

این مسئول با تشریح مشکلات ناشی از فعالیت این تعداد واحد صنفی در شهرضا بیان داشت: وجود این تعداد واحد صنفی در سطح شهرضا به جز برخی مشکلات جانبی در زمینه اقتصادی نیز سبب ایجاد رکود اقتصادی و ورشکستگی برخی واحدهای صنفی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نظام‌مندی اصناف در این شهرستان تصریح کرد: این طرح جامع و استراتژیک با محوریت مکانیزه کردن مراحل اداری درخواست، صدور و تمدید پروانه کسب و از سوی دیگر نظارت و برخورد با واحدهای صنفی فاقد صلاحیت از قبیل واحدهای بدون پروانه کسب و شناسنامه صنفی در سطح شهرستان به طور جدی اجرایی شده است.

خدادادی با اشاره به اجرای طرح آموزش تخصصی اصناف در شهرستان شهرضا اضافه کرد: طرح آموزش اصناف شهرضا از ابتدای سال جاری با محوریت کمیسیون آموزش مجمع امور صنفی و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای اجرایی شده است و تمام واحدهای صنفی متقاضی صدور و تمدید پروانه کسب در طرح نظام‌مندی آموزشی که دوره‌هایی از قبیل قانون نظام صنفی، احکام کسب، آموزش‌های امنیتی و انتظامی و بیمه تأمین اجتماعی را شامل می‌شود، شرکت کرده و گواهی‌نامه آموزشی دریافت کرده‌اند و البته واحدهای صنفی متقاضی در رسته‌های فنی، تخصصی و بهداشت محیط با شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای گواهی نامه آموزشی از فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت واحد بازرسی مجمع امور صنفی گفت: واحد بازرسی مجمع با شعار حمایت از حقوق مصرف کنندگان، همه روزه از ساعت 8 تا 19 ضمن بازرسی و نظارت بر فعالیت اصناف در سطح شهرستان، آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات و شکایات شهروندان است.

این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 200 مورد شکایت از واحدهای صنفی به کمیسیون بازرسی این مجمع و 650 تخلف تعزیراتی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است که تاکنون طی صد جلسه به 530 پرونده رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار در ماه‌های پایانی سال گفت: اصناف شهرضا جزو سالم‌ترین و منصف‌ترین اصناف به شمار می‌روند، اما با توجه به وضعیت قیمت‌ها امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های سازنده از سوی مسئولان شاهد بروز مشکل خاصی در بازار شب عید در سطح این شهرستان نباشیم.

خدادادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره با هدف ایجاد فضای رقابتی و تأمین اجناس اساسی مورد نیاز مردم اظهار داشت: این نمایشگاه، اسفندماه در محل نمایشگاه‌های شهرضا واقع در کارخانه نوین برپا می‌شود و در زمینه تأمین کالاهایی از قبیل موادغذایی، میوه، لوازم بهداشتی و شوینده، کیف و کفش، مرغ و ماهی و گوشت فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: همه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی ضمن تماس با شماره 124 و 2228200 مشکلات و مسائل خود را مطرح کنند.

رئیس مجمع امور صنفی در پایان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش آن در آینده کشور تصریح کرد: بنده به نمایندگی از خانواده بزرگ اصناف شهرضا از آحاد مردم برای حضور پرشور در عرصه انتخابات و ثبت یک برگ زرین دیگر در تاریخ این شهرستان دعوت می‌کنیم و در روز 12 اسفندماه نیز همگام با مردم بزرگوار در انتخابات شرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول