اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه سال گذشته

عکاسان زنجانی 17 مقام بین‌المللی کسب کردند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت داوران جشنواره عکس گونای زنجان گفت: طی سه سال گذشته 17 مقام بین‌المللی از سوی عکاسان استان زنجان نشان از ظرفیت بالای این هنرمندان دارد.

عکاسان زنجانی 17 مقام بین‌المللی کسب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ناصر محمدی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس گونای اظهار کرد: لذت عکاسی به دلیل بازتولید موقعیت‌های زندگی انسان، هنگامی انسان را به وجد می‌آورد که با هر بار دیدن و تعمق در آن، نکات تازه‌ای کشف می‌شود.

وی ادامه داد: تصاویر همواره با انسان سخن می‌گویند و انسان با همه ادراک ذهنی خود به اطراف بیشتر دقیق می‌شود.

عضو هیئت داوران جشنواره عکس گونای زنجان تصریح کرد: جدا از تصاویری با مضامین اجتماعی که سهل، آسان و مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند، عکس‌هایی هستند که با فرم‌های خاص بصری و فضاهای سیاه، سفید و خاکستری درصدد بیان هنری هستند.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی از عناصر اولیه زیباشناسی و تجربی دیدن، در این نوع عکس‌ها فاصله‌ای بین اثر و مخاطب ایجاد می‌کند، افزود: در این راه مطالعه، مکاشفه و همچنین دیدن عمیق‌تر کمک می‌کند تا زوایای پنهان آثار آشکار شده و نظریه‌هایی متفاوتی ارائه شود.

محمدی تصریح کرد: در تصاویر سیاه و سفید و عاری از رنگ که هدف رسیدن به فرم‌های ناب بصری است، فرم‌ها ورای شکل ظاهریشان توضیح داده می‌شوند و به سوی انتزاعی‌تر شدن حرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: در چنین وضعیتی آثار تصویری و تجسمی برآمده از کنش متقابل عناصر تجریدی مانند، خط، سطح و نقطه است که گاه نیز در این روابط بصری، اهداف کاربردی خودنمایی می‌کند.

عضو هیئت داوران جشنواره عکس گونای زنجان خاطرنشان کرد: هئیت داوران با سپاس فراوان از تلاش‌های بی‌دریغ برگزارکنندگان که توانستند به این امر مهم هنری در سطح شهرستان نائل شوند، تبریک گفته و آرزو دارد که تداوم آن در سال‌های آتی به شکل گسترده‌تر صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هیئت داوران بر خود وظیفه می‌داند از همه عکاسانی که با ارسال آثار درخشان خود موجبات رونق این حرکت هنری شدند، تشکر کند.

محمدی با بیان اینکه تندیس، لوح تقدیر و مبلغ یکصد هزار تومان به 10 برگزیده این جشنواره اهدا می‌شود، گفت: حق تالیف نیز به همه عکاسان منتخب در این جشنواره از سوی دبیرخانه جشنواره ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میثم محمدی، مریم طهماسبی، مسعود بهروان، اعظم داداشی، رباب جویایی از برگزیدگان این جشنواره هستند، افزود: قاسم فتحی، سارا نظری، مهدی الماسی، پرویز رسولی، سید محسن موسوی از دیگر برگزیدگان این جشنواره محسوب می‌شوند.

عضو هیئت داوران جشنواره عکس گونای زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های عکاسی استان زنجان یادآور شد: هنرمندان عکاسی استان زنجان با حضور در جشنواره‌های مختلف و کسب نتایج مطلوب نشان داده‌اند که از ظرفیت‌های لازم برخوردارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هسته اصلی عکاسی استان زنجان شکل گرفته است، افزود: کسب 17 مقام بین‌المللی از سوی عکاسان استان نشان از ظرفیت بالای این هنرمندان دارد.

محمدی با اشاره به کسب نخستین مدال طلای عکاسی استان توسط مسعود بهروان، خاطرنشان کرد: حضور در فستیوال‌های مختلف جهانی از افتخارات استان محسوب می‌شود.

وی بر لزوم راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره گونای در زنجان تاکید کرد و گفت: تاسیس خانه عکس نیز از ضروریات لازم برای هنرمندان عکاسی استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول