اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کانون عکس اصفهان بهترین کلوپ عکس آسیا شد

عکاسان همچنان چشم انتظار توجه مسئولان هستند

خبرگزاری فارس: کانون عکس اصفهان لقب بهترین کلوپ عکس آسیا را گرفت، اما همه این افتخارآفرینی‌ها بدون هیچ توجه مسئولان کسب شده و تنها می‎گویم افتخار آفرینان، خدا قوت.

عکاسان همچنان چشم انتظار توجه مسئولان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، می‎توان لقب افتخار آفرین‎ترین مجموعه یا تشکل و همچنین فعال‎ترین مرکز هنر عکاسی را به کانون عکس اصفهان داد، کانونی که در سال‎های اخیر افتخارات درخشان بین‎الملی را برای اصفهانی‎ها و همچنین هنردوستان هم‌وطن به ارمغان آورده است.
این کانون به ویژه در سال جاری در بسیاری از مسابقات جهانی در کشورهای مختلف آسیایی توانست بهترین باشد.
نیکو است قبل از هر صحبتی ابتدا این نکته گفته شود که مسئولان ما برای ادای احترام و تجلیل از هنرمندان ‌و ورزشکاران و هر کس که برای ایران اسلامی افتخار بیافریند، مراسم تجلیل برگزار می‎کنند و حمایت همه جانبه خود را از آنها اعلام می‎دارند.
اما نکته قابل تأمل این است بسیاری دیگر از هنرمندان ما بدون هیچ چشم‌داشتی و با کم‌ترین امکانات هنرآفرینی می‎کنند، هنرمندانی که بسیاری از مردم هنوز هنر آنها را یک هنر حاشیه‎ای می‎دانند و ارزش کافی برای آن قائل نیستند، در صورتی که این هنر ارزشمند ثبت کننده تمام خاطره‎ها و ارزش‎ها است که در دوره‎های متعدد و در فراز و نشیب‎هایی که در ایران اسلامی گذشته، همیشه پای ثابت بوده و به خوبی دین خود را به ایران و ایرانی ادا کرده است.
هنرمندانی که با اندک بودجه خود گوشه گوشه افتخارات و ارزش‎های ایران اسلامی و ایرانیان غیور را در دنیا ماندگار می‎کنند و خود اکنون در بی‎توجهی فراوان و در انتظار یک خدا قوت کوچک از مسئولان هستند تا انرژی مضاعفی برای خدمت به کشورشان به دست بیاورند.
این بار هم کانون عکس اصفهان و عکاسان اصفهانی از بین 131 کلوپ و انجمن شرکت کننده با کسب 245 امتیاز در رتبه پانزدهم جهان قرار گرفت و در رتبه‎بندی قاره‎ای نیز بهترین کلوپ آسیایی شرکت کننده در این مسابقه لقب گرفت.
فدراسیون بین‎المللی هنر عکاسی برگزار کننده این مسابقه بوده است که به عنوان یکی از مراجع معتبر جهانی در زمینه هنر عکاسی هر ساله این مسابقه  را در کمپ خود در کشور فرانسه بین کلوپ‎های عکاسی سراسر دنیا برگزار می‎کند.
طبق قوانین این مسابقه هر کلوپ می‎تواند فقط 20 اثر از عکاسان خود را به این مسابقه ارسال کند.
پانزدهم شدن کانون عکس اصفهان در جهان در حالی است که چندین کلوپ عکس قدیمی و باسابقه از کشورهای اروپا و آمریکای جنوبی در رتبه‎بندی نهایی بعد از نماینده ایران در این مسابقه قرار گرفتند.
در این مسابقه آثار اصغر صامتی، افشین آذریان، صفا پیرشیری، سیامک تراکمه، ابراهیم باختری‎ بناب، عالیه سعادت پور و بیتا رهنما مورد توجه هیئت داوران مسابقه قرار گرفت.
رتبه اول کانون عکاسان اصفهان در آسیا کمتر از موفقیت‌های برخی تیم‎های ورزشی که تنها در برهه‎ای از زمان اتفاق می‎افتد و ادامه  پیدا نمی‎کند، نیست چه بسا که کانون عکس اصفهان در چندین سال گذشته همیشه در رتبه نخست بوده است و دور از ذهن نیست که هنر عکاسی در جهان در آینده‎ای نزدیک به اسم اصفهانی‎ها شناخته می‌شود، انتظار داریم مسئولان نیز گوشه چشمی به این هنرمندان متواضع داشته باشند، ما که نمی‎توانیم برای آنها مراسم تجلیل بگیریم و در توانمان نیست که از آنها حمایت کنیم‎، فقط می‎گویم افتخار آفرینان خدا قوت.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول