اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدرس داوری فیفا در کنگان

28 داور بوشهر و هرمزگان مدرک درجه 2 گرفتند

خبرگزاری فارس: در آیین پایانی دوره داوری در کنگان، 28 داور بوشهر و هرمزگان مدرک درجه 2 گرفتند.

28 داور بوشهر و هرمزگان مدرک درجه 2 گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان دبیر کمیته داوران استان بوشهر در آیین پایانی دوره داوری در کنگان اظهار داشت: کمیته داوران استان بوشهر در امر آموزش داوران و برگزاری کلاس‌های داوری اهتمام ویژه‌ای دارد و در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیری در این عرصه هستیم.

بهرام سعیدی افزود: متاسفانه عدم وجود هیئت فوتبال کنگان در یک سال گذشته، سبب شد تا داوران این مرز و بوم از برخی حقوق خود محروم شوند.

وی ادامه داد: کنگان پتانسیل بسیار خوبی برای پرورش داوران بزرگ دارد چرا که داوران فوتسال کنگان در کار خود بسیار خوب عمل می‌کنند و این می‌تواند نقطه پرتابی برای ورزش کنگان باشد.

دبیر کمیته داوران استان بوشهر خاطر نشان کرد: داوران کنگان باید بدانند دو اصل در این راه مهم است یکی تمرین بدنی و دوم افزایش اطلاعات و معلومات داوری؛ باید تمرینات بدنی خود را ادامه دهند تا ورزیده و چابک باشند و مطالعات ورزشی را نیز افزایش دهند تا با تغییرات قوانین روز دنیا همگام شوند.

رئیس کمیته داوران شهرستان کنگان نیز اظهار داشت: 28 داور از شهرستان‌های کنگان، دیر،‌ جم، اهرم، گناوه، برازجان، رودان و جاسک از استان بوشهر و هرمزگان در این دوره آموزشی شرکت کردند که هشت داور حاضر در این کلاس‌ها، داوران بومی کنگان بودند.

محمد فرهادی اذعان داشت: این دوره آموزشی طی سه روز برگزار شد که در دو روز اول داوران زیر نظر داور بازنشسته استان و مدرس فیفا، عبدالرسول استادزاده به کسب مهارت‌های داوری پرداختند و در روز سوم در دو آزمون کتبی و عملی شرکت کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم فعالیت هیئت فوتبال شهرستان در یک سال گذشته ضربات جبران‌ناپذیری به ورزش شهرستان وارد کرد که امیدواریم با حضور دوباره این هیئت به سرپرستی مجید احمدزادگان بتوانیم فوتبال کنگان را به درجه آرمانی خود برسانیم.

رئیس کمیته داوران شهرستان کنگان از فرماندار کنگان، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان، رئیس دانشگاه پیام نور کنگان و مسئولان ورزشی شهرستان که در راه‌اندازی این دوره آموزشی کمک کردند تشکر کرد.

مدرس داوری فیفا نیز اظهار داشت: استان بوشهر داوران بسیار خوبی دارد و تربیت این داوران و ارتقای سطح کیفی داوران مهم‌ترین اولویت کمیته داوران است.

عبدالرسول استادزاده یادآور شد: دوره‌های مختلف مربیگری در سطوح مختلف در سطح استان اجرایی می‌شود و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

در پایان این دوره آموزشی به داوران گواهی داوری درجه 2 اعطا شد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول