اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد

تشکیل 1077 پرونده تخلف در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: یک‌هزار و 77 پرونده تخلف در راستای بازرسی‌های به عمل آمده در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

تشکیل 1077 پرونده تخلف در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سلیمان علیزاده شامگاه یکشنبه در جمع بازرسان این سازمان ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را بیش از 27 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه انواع حبوبات، برنج، قند و شکر، روغن‌نباتی و پودرهای شوینده از عمده کالاهایی هستند که مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند، افزود: عدم اعلام موجودی، احتکار و گرانفروشی از عمده تخلفات واحدهای مذکور است.

به گفته این مسئول همزمان با آغاز خریدهای عید طرح‌های ویژه‌ای نیز برای کنترل قیمت و کیفیت کالاها به اجرا گذاشته می‌شود که این طرح از اول اسفند تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به خرید شب عید نظارت بر بازار جدی گرفته می‌شود و تیم‌های ثابت و سیار بازرسی به صورت شبانه‌روزی بر بازار نظارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تنظیم بازار و کنترل قیمت اجناس و ارزاق عمومی در آستانه عید نوروز از اولویت‌های مسئولان است.

علیزاده تصریح کرد: با تدابیر انجام شده، شرایط بازار برای خرید مردم در ایام پایانی سال فراهم شده است.

این مسئول افزود: در این مقطع زمانی نیاز اساسی به عزم همگانی و نظارت مردمی بر قیمت کالاها وجود دارد و برای کنترل مطلوب بازار باید از اطلاعات و توانایی آحاد مردم استفاده کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز در کنترل و تنظیم بازار نقش مهمی دارند و با انعکاس شرایط مطلوب بازار کمک شایانی به کنترل بازار می‌کنند‌، یادآور شد: اشباع بازار و اطلاع‌رسانی دو عامل مهم در کنترل و جلوگیری از سوءاستفاده‌هاست.

وی خواستار مشارکت مردم در امر نظارت و بازرسی بازار شد و بیان کرد: مردم در زمینه کمبود، گرانفروشی و کم‌فروشی کالا و خدمات اطلاعات لازم را اعلام کنند چراکه اگر این مشارکت به وجود آید بازار در کنترل مردم و دولت است که در این زمینه باید اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

18 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در استان از 10 اسفند ماه در نقاط مختلف استان دایر می‌شود.

در این نمایشگاه‌ها بیش از یک‌هزار غرفه پیش‌بینی شده که اقلام مورد نیاز عید خانوارها از قبیل مواد غذایی، آجیل، میوه، البسه و لوازم خانگی را عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول