اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی:

افزایش حق معاینه بیماران غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی گفت: افزایش حق معاینه دریافتی از بیماران در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی روستایی غیرقانونی است.

افزایش حق معاینه بیماران غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی بیمه خدمات درمانی استان کرمان، محمد جعفری در نشست با پزشکان خانواده خصوصی اظهار داشت: هرگونه افزایش حق معاینه دریافتی از بیماران در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی روستایی غیرقانونی است.

وی با قدردانی از پزشکان خانواده که برای سلامت جامعه بزرگ روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت تلاش می‌کنند، ابراز داشت: سلامتی تنها دارایی فقرا است که پزشکان خانواده برای آن می‌جنگند و از علم و دانش خود برای سلامت مردم هزینه می‌کنند.

جعفری اجرای طرح پزشک خانواده بر خلاف کاستی‌های موجود طرحی موفق دانست و بیان داشت: نظام ارائه خدمت براساس سطح‌بندی خدمات و پزشک خانواده در کشورهای توسعه یافته اجرا شده است که سیاستمداران با توجه به موفقیت این طرح در برنامه پنجم توسعه گسترش پزشک خانواده به شهرهای بالای 20 هزار نفر را نیز مدنظر قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح پزشک خانواده موجب می‌شود تا سیستم جامعه‌نگر به جای فردنگر در نظام سلامت کشور ترزیق و دید سلامت‌نگر جایگزین دید درمانگر شود.

جعفری یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پزشک خانواده را اصلاح شاخص دسترسی ذکر و تصریح کرد‌: این شاخص همیشه محل چالش بوده که برای این مهم فعال بودن مطب، دسترسی مالی و دسترسی فرهنگی دارای اهمیت است.

وی تلاش بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با خرد جمعی می‌توان گام‌های مهمی را در ارتقای شاخص سلامت و رفاه جامعه برداریم .

جعفری پیشگیری را رسالت اصلی طرح پزشک خانواده دانست و گفت: با آموزش‌های بهداشتی لازم، مدیریت ارجاع، تشکیل پرونده سلامت و مدیریت اطلاعات می‌توان قبل از درمان سلامت مردم را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ی30

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول