اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس:

تابستان 91 با افت ولتاژ برق روبه‌رو نمی‌شویم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: با توجه به افزایش تولید برق، در استان فارس با مشکل افت ولتاژ و نوسانات برق رو‌به‌رو نمی‌شویم و تابستان آرام و مطمئنی را پیش رو داریم.

تابستان 91 با افت ولتاژ برق روبه‌رو نمی‌شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا مشفقیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش تولید برق، در استان فارس با مشکل افت ولتاژ و نوسانات برق رو‌به‌رو نمی‌شویم و تابستان آرام و مطمئنی را پیش رو داریم.

مشفقیان خاطرنشان کرد: در صنعت برق با جهش‌های بسیار خوبی رو‌به‌رو هستیم و هم‌اکنون نیروگاه‌های 190 مگاواتی تولید می‌شود.

وی در مورد تاثیر آزادسازی حامل‌های انرژی و هدفمندی یارانه‌ها در ساختار برق گفت: بدون شک یکی از عدالت‌محورانه‌ترین تصمیم‌های دولت نهم عملیاتی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده و این طرح در راستای کنترل اسراف در مصرف حامل‌های انرژی و ایجاد عدالت اجتماعی و همچنین از محل دریافت مابه‌التفاوت‌های نرخ انرژی سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس تصریح کرد: در بخش ایستگاه‌های فشار قوی، غیر از بخش حفاظت و کنترل و سایر تجهیزات که در ایران تولید شده حدود 90 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

مشفقیان با اشاره به کاهش تصدی‌گری دولت و زیرساخت‌های توسعه صنعت تصریح کرد: شاکله جدید برای کاهش تصدی‌گری در ستاد وزارت نیرو هنوز تدوین نشده است اما به نظر می‌رسد که معاونت برنامه‌ریزی توانیر، توسعه نیروگاه‌ها و شبکه انتقال و اجرای آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برق مورد نیاز بیش از هشت برابر مشترکان قبل تامین شد و انرژی الکتریکی تولیدی در سال جاری نسبت به سال 1357 بیش از 21 برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس بیان کرد: طرفیت تولیدی 210 مگاوات در سال 57 را در سال جاری به 3 هزار و 864 مگاوات یعنی به بیش از 18 برابر رسانده‌ایم.

مشفقیان خاطرنشان کرد: با توجه به دو برابر شدن جمعیت استان فارس پس از انقلاب، طول خطوط انتقال نیروی برق به بیش از 10 برابر و ظرفیت ایستگاه‌های برق به بیش از 17 برابر افزایش یافته است.

وی از راه‌اندازی ایستگاه 400 کیلو ولت در منطقه لامرد خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این ایستگاه برق مشکل کاهش برق در منطقه گله‌دار، بیرم و اشکنان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول