اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور زنان و خانواده وزارت نیرو:

10 درصد شاغلان وزارت نیرو زنان هستند

خبرگزاری فارس: مشاور زنان و خانواده وزارت نیرو گفت: در حال حاضر 10 درصد شاغلان وزارت نیرو را زنان تشکیل می‌دهند.

10 درصد شاغلان وزارت نیرو زنان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فاطمه قیومی عصر امروز در دوازدهمین گردهمایی مشاوران امور زنان و خانواده شرکت‌های تابعه وزارت نیرو که به میزبانی یزد برگزار شد، با اشاره به آمار کارکنان صنعت آب و برق کشور اظهار داشت: از مجموع 78 هزار نفر پرسنل این صنعت، 6 هزار نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که این رقم 6.7 درصد این جمعیت را شامل می‌شود.
وی افزود: اگر آمار کارکنان شرکتی را نیز به این آمار اضافه کنیم، 10 درصد کارکنان فعال در صنعت آب و برق کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
قیومی عنوان کرد: 72 درصد از زنان شاغل در صنعت آب و برق کشور متاهل هستند و 360 نفر از آنها در مراکز مدیریتی این صنعت مشغول به فعالیت هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از برگزاری این همایش را تدوین سیاست‌ها و فعالیت هرچه بیشتر زنان در وزارت نیرو و ایجاد بستر مناسب برای ارتقای وضعیت شغلی بانوان و فراهم کردن شرایط لازم برای حضور هرچه بیشتر آنها در فعالیت‌ها اعلام کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: زنان نیمی از پیکره اجتماع هستند و وظایف سنگین‌تری نسبت به مردان بر دوش دارند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: خداوند زنان را مکمل جامعه قرار داده و عنایات بی‌شماری به زنان کرده است و این نشانگر ارزش و احترامی است که اسلام نسبت به زنان دارد و زنان در طول تاریخ اسلام در همه عرصه‌ها با شجاعت و شهامت و عفت حضور داشته‌اند.
وی ادامه داد: اما در غرب نگاه به زن یک نگاه ابزاری است و ارزش و کرامت زن را نادیده می‌گیرند.
ناصری مسئولیت و وظیفه زنان را در جامعه بسیار حساس دانست و بر لزوم تربیت و مهر و محبت مادری نسبت به فرزندان و خانواده تاکید کرد.
وی افزود: امروز زنان مسلمان در جامعه اسلامی بیدار شده‌اند و به همین دلیل دشمنان نیز حرکت‌هایی از شرق و غرب انجام می‌دهند تا بتوانند به نقشه شوم خود که دور کردن زنان از هدف و ارزش والای آنهاست، برسند و پیکره جامعه را مخدوش کنند.
ناصری نسبت به هوشیاری زنان و خانواده‌ها در مورد ماهواره و استفاده از اینترنت هشدار داد و خاطرنشان کرد: دشمنان و در راس آنها صهیونیست‌ها می‌خواهند با این وسیله هرچه را که در نظر شومشان است در ذهن پاک و ضمیر کودکان و نسل جوان ما حک کنند.
وی تاکید کرد: فرزندان در هیچ محیطی به جز خانواده نمی‌توانند مهر و محبت مادری را تجربه کنند پس اگر زنان تمام وقت خود را برای کار خارج از منزل صرف کنند، این محبت و تربیت از کودکان دریغ می‌شود و آنها مورد صدمه واقع می‌شوند.
ناصری از مسئولان خواست تا در وزارت نیرو کار بانوان سخت و محیط کارشان مختلط نباشد و از بانوان شاغل نیز خواست که در محیط کار با شادابی و نشاط فعالیت کنند و با صفا و صمیمیت به خانه بروند و این محبت و صمیمیت را بین اعضای خانواده تقسیم کنند تا علاوه بر سازندگی در محیط کار و جامعه، در خانه و خانواده نیز شاهد رشد و سازندگی صحیح فرزندان آینده ایران اسلامی باشیم.
انتهای پیام/آ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول