اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

آموزش 11 هزار مجری انتخابات آغاز شد

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات مجلس خراسان شمالی گفت: آموزش 11 هزار عوامل و مجری انتخابات طی هفته جاری به تناوب در شهرستان‌های خراسان شمالی آغاز شد.

آموزش 11 هزار مجری انتخابات آغاز شد

رضا فرجی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست آموزشی شماری از مجریان انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: در این آموزش‌ها شرکت کنندگان با نحوه رای گیری و قوانین و مقررات انتخابات آشنا می‌شوند.

وی افزود: آموزش مجریان انتخابات در شهرستان‌های این استان طی هفته جاری برگزار و قبل از 12 اسفند به اتمام می‌رسد.

فرجی با بیان اینکه آموزش مجریان انتخابات کمیته آموزش ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس در استان بر عهده دارد، اظهار داشت: قبل از این آموزش‌های لازم از سوی کمیته آموزش انتخابات نهم مجلس در این استان به فرمانداران، بخشداران و کارشناسان ارائه شده است.

مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات مجلس خراسان شمالی تصریح کرد: این آموزش‌ها به 400 نفر از اعضای شعب اخذ رأی شامل؛ فرمانداران و بخشداران ارائه و شرکت‌کنندگان آموزش‌های مربوطه را فرا گرفتند.

به گفته وی، آموزش‌های یاد شده طی سه مرحله به شرکت‌کنندگان در دوره‌ها ارائه شده و شرکت کنندگان از مباحث این دوره‌ها استفاده کردند.

فرجی یادآور شد: طی این آموزش‌ها همچنین کارشناسان آی.تی فرمانداری‌ها و بخشداری‌‌ها شرکت داشته و با حفاظت و امنیت انتخابات و سامانه جامع اتوماسیون انتخابات آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه با ارائه آموزش‌های لازم به مجریان انتخابات زمینه برگزاری انتخابات گسترده و باشکوه در استان فراهم است، گفت: بر اساس برنامه 725 شعبه اخذ رای در سطح این استان برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده است.

مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات مجلس خراسان شمالی همچنین با اشاره به انتخاب اسفراین به عنوان یکی از شهرستان‌های برگزار کننده انتخابات صد درصد رایانه‌ای اظهار داشت: ساز و کار لازم برای آموزش مجریان و دست اندرکاران انتخابات در این شهرستان نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین آموزش‌هایی به منظور آشنایی مردم این شهرستان با برگزاری انتخابات الکترونیکی آغاز شده و این برنامه‌ها تا زمان برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.

فرجی با تاکید بر مشارکت رسانه‌ها برای فرهنگ سازی برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین خاطرنشان کرد: 105 شعبه اخذ رای برای اسفراین پیش‌بینی شده که به همین منظور 160 تجهیزات برگزاری انتخابات رایانه‌ای نیز به این شهرستان انتقال یافته است.

نهمین دوره انتخابات مجلس در خراسان شمالی هم‌زمان با سراسر کشور در 12 اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول