اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حاجی‌بابایی در پاسخ به فارس

آموزش و پرورش سعی دارد وارد مباحث سیاسی نشود/ موردی نداریم که فرهنگیان احساس نگرانی کنند

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس گفت: ‌آموزش و پرورش سعی دارد وارد مباحث سیاسی نشود و کار آموزشی انجام دهد.

آموزش و پرورش سعی دارد وارد مباحث سیاسی نشود/ موردی نداریم که فرهنگیان احساس نگرانی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال حاشیه نیست، اما جلوگیری از ورود خبرنگاران به سالن سید رسول حسینی در برنامه کارگاه آموزشی آموزش و پرورش حاشیه‌ها و شائبه‌هایی ایجاد کرده، گفت: ‌منظورم از اینکه گفتم آموزش و پرورش حاشیه ندارد این بود که آموزش و پرورش امروز سعی دارد وارد مباحث سیاسی نشود و فقط کارهای آموزشی انجام دهد.

وی درباره اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: از دو سال قبل در حال مهیا کردن شرایط برای اجرایی شدن این سند هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در همین راستا دوره‌های آموزشی برای فرهنگیان برگزار می‌کنیم، ادامه داد: امروز هم در خدمت حدود 5 هزار فرهنگی مازندرانی در ساری بودیم و مباحثی در این زمینه بیان شد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین راهکارها فراوان است، اما سال‌ها طول می‌کشد، تصریح کرد:‌ باید با سرعت به جلو برویم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مطالبات و معوقات نداریم و هرچه که هست انجام می‌دهیم و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، بیان داشت: معوقه که بماند و موردی نداریم که فرهنگیان احساس نگرانی کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی 20 هزار مدرسه را در برنامه داریم، اضافه کرد: راهکارهای قانونی داریم، خودمان هم مساعدت انجام می‌دهیم و از مازندران هم انتظار بالایی داریم.

این مسئول ادامه داد: مازندران از استان‌های ویژه در زمینه هوشمندسازی است که هوشمندسازی یک هزار و 500 مدرسه را در دست اقدام دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی مدارس در برنامه پنج ساله است، ولی امیدواریم سه ساله انجام دهیم، گفت:‌ همه ادارات موظف هستند بر اساس مصوبه دولت هوشمندسازی یک مدرسه را برعهده بگیرند.

حاجی‌بابایی یادآور شد: ‌اگر این طرح انجام نگیرد آموزش و پرورش نمی‌تواند رشد کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای هوشمندسازی مدارس در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: برای سال آینده ردیف بودجه‌ای هم جهت هوشمندسازی مدارس پیش‌بینی کردیم.

این مقام مسئول در پایان اذعان داشت:‌ همه مدارس باید هوشمندسازی شوند.

به گزارش فارس، کارگاه آموزشی هم با حضور فرهنگیان و وزیر آموزش و پرورش در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار شد که از ورود خبرنگاران به این مراسم جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول