اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان:

اولویت کاری سال آینده کیفیت بخشی آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: کیفیت بخشی آموزش و پرورش و تکریم فرهنگیان، اولویت کاری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سال آینده است.

اولویت کاری سال آینده کیفیت بخشی آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلامرضا محمد قاسمی صبح امروز در گردهمایی دو روزه مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان در خانه معلم زاهدان اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های دولت و وزارت آموزش و پرورش، تمامی نیروهای شرکتی که در مجموعه آموزش و پرورش استان مشغول به کار هستند به صورت قرارداد کار معین تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی با اشاره به عملکرد خوب ادارات آموزش و پرورش استان در شش ماه دوم سال‌جاری افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، معلمان نمونه براساس شاخص‌های موجود و شیوه نامه انتخابات و معلمان نمونه استانی به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: تلاش همه معلمان در راستای کیفیت بخشی مسائل آموزشی و پرورشی قابل تقدیر است اما بنا بر روال هر سال تعدادی از بهترین‌ها باید انتخاب شوند.

محمد قاسمی با اشاره به جذب فارغ‌التحصیلان تربیت معلم عنوان داشت: نیروهای آموزش دیده مراکز تربیت معلم که ورودی سال 88 هستند در راستای تأمین نیروهای انسانی جذب ادارات آموزش و پرورش استان خواهند شد که مقدمات این کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: به منظور جبران بخشی از هزینه‌های آب و برق مدارس بر اساس توافق وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو و هماهنگی ستاد هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری، 50 درصد این هزینه‌ها به حساب مدارس واریز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: حرکت رو به رشد در آموزش و پرورش، هوشمند سازی مدارس است که با تمام توان در حال اجرا است که ردیف خاصی هم در بودجه سال 91 برای تسریع این امر پیش‌بینی و به مجلس ارائه شده است.

محمد قاسمی به بحث تکریم و شأن معلم در جامعه اشاره کرد و افزود: معلمان الگوهای اجتناب ناپذیر در جامعه برای دانش‌آموزان هستند که باید از امکانات خوبی برخوردار باشند.

وی همچنین با اشاره به رسیدن فصل بهار و مسافران نوروزی گفت: ادارات آموزش و پرورش استان با تمام امکانات لازم موظف به تأمین امکانات و فضایی شاد و آرام برای معلمان عزیز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از تفکیک معاونت پرورشی و تربیت بدنی به دو معاون پرورشی و فرهنگی هنری و معاون تربیت بدنی و سلامت در ادارات کل کشور خبر داد.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این گردهمایی گفت: همه امکانات آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری هرچه با شکوه‌تر انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده است.

علیرضا ارجمندی افزود: همه ما برای هدف بزرگ آموزش و پرورش که همانا تعلیم و تربیت است باید تلاش کنیم.

علیرضا فنودی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم از برگزاری جشنواره بین‌المللی رشد در استان در هفته نخست اردیبهشت ماه 91 خبر داد.

عزیزی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این گردهمایی از به کارگیری نیروهای ابتدایی در این مقطع خبر داد و گفت: ارتقاء آموزش قرآن در مدارس و ایجاد فرصت‌هایی برای جذب و نگهداری معلمان ابتدایی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم در این جلسه از هوشمند سازی 700 مدرسه در استان خبر داد.

علی خاشی افزود: رشد هوشمند سازی مدارس دراستان نسبت به شش ماه اول سال‌جاری، 5/3 برابر شده  است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول