اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

دشمنان در مقابل تشیع صف‌آرایی‌ کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: با توجه به صف‌آرایی همه جانبه دشمنان درمقابل تشیع باید با روش‌های اثباتی و وحدت‌گرایانه در مقابل این دشمنی‌ها ایستاد.

دشمنان در مقابل تشیع صف‌آرایی‌ کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی انصاری بویراحمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی شیعه‌شناسی ابراز داشت: مجمع جهانی شیعه‌شناسی از سال 1379 تاکنون خدمات ارزشمندی را در راستای افزایش عزت و قدرت تشیع در جهان ارائه داده است.

وی ادامه داد: خدمات این مجموعه در 20 محور اساسی دنبال می‌شود که گاهی بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که وجود دارد، این خدمات را به اهم و مهم تقسیم می‌کنیم اما اصل حرکت تاکنون به صورت پیوسته در این 20 زمینه ادامه داشته است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی افزود: حقیقت این است که دوران معاصر، برای تشیع دوران طلایی و حساسی است و در این دوران دیگر تقیه به معنای واقعی خود وجود ندارد.

وی گفت: از طرفی به دلیل داشتن اصول و آرمان‌های منحصر به فرد توسط پیروان این مکتب، سخن و آرمان شیعه در دنیا گوش‌های شنوای بسیاری دارد.

انصاری بویراحمدی اذعان داشت: گرچه شیعه در دوران معاصر دشمنان قسم‌خورده بسیاری داشته و با چالش‌های عظیمی روبه‌رو است اما به لطف الهی این دوران برای شیعه، دوران شکوفایی است.

وی افزود: ما وظیفه داریم هم در بعد اثبات حقانیت تشیع و امامت و ولایت اهل‌بیت(ع) و هم در بعد گسترش این فرهنگ حیات‌بخش جنبه‌های متعدد اثباتی این مکتب را گسترش دهیم.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه این تلاش‌ها باید در داخل و خارج از کشور به حد مطلوب و موردنیاز برسد، ادامه داد: مجمع جهانی شیعه‌شناسی در فضای مجازی اقدام به راه‌اندازی پایگاه اینترنتی قوی به چهار زبان کرده است که هر روز مطالب جدید و مفیدی در آن قرار داده می‌شود.

وی ابراز داشت: کتابخانه تخصصی شیعه‌شناسی از دیگر دستاوردهای این مجمع است که در آن بخش مستبصرین، پژوهشگران و بخش‌های مختلف آموزشی فعال هستند و با همت محققان در این کتابخانه پروژه‌های عظیم و دامنه‌داری انجام می‌شود.

انصاری بویراحمدی خاطرنشان کرد: طرح منشور جهانی تشیع، طرح مشاهیر تشیع و طرح‌های بزرگ دیگر، همچنین تولید بیش از 120 اثر علمی وزین از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

وی گفت: برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های ملی و فراملی، نشست‌های تخصصی شیعه‌شناسی و فعالیت بین‌المللی در زمینه بیداری اسلامی از فعالیت‌هایی است که این مرکز را به‌عنوان یک مرکز فعال در زمینه مسائل تشیع مطرح کرده است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی متذکر شد: بیش از 100 هزار جلد کتاب به کشورهایی که کانون بیداری اسلامی بوده‌اند توسط این مرکز ارسال شده که تاثیرات خوبی به جا گذاشته است.

وی اضافه کرد: مسلم است که بدون همراهی و همکاری بزرگان دین و به ویژه مراجع عظام تقلید، کاری با این عظمت به نقطه مطلوب خود نمی‌رسد.

انصاری بویراحمدی با بیان اینکه ضرورت‌هایی وجود دارد که هنوز انجام نشده، گفت: دشمنان در مقابل مکتب شیعه به طور جدی صف‌آرایی کرده و به دنبال بر هم زدن تعادل جمعیتی در کشور و بر هم زدن وحدت فرقه‌های اسلامی در ایران هستند، که با تکیه بر جنبه‌های اثباتی و وحدت‌گرایانه در مقابل این توطئه‌ها می‌توان ایستادگی کرد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول