اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان خبر داد

توقیف 6 هزار کیلوگرم کره نیوزلندی غیرمجاز

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از توقیف 6 هزار کیلوگرم کره نیوزلندی غیر مجاز خبر داد.

توقیف 6 هزار کیلوگرم کره نیوزلندی غیرمجاز

علی اصغر وحیدی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بازرسی های انجام شده در معاونت غذا و دارویی علوم پزشکی همدان اظهار کرد: بر این مبنا تعداد 133 واحد تولیدی، خوراکی، آشامیدنی و بسته بندی بازدید شده که از این تعداد 15 واحد با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت ندانستند و یک واحد تولیدی نیز غیر مجاز شناخته شد.

وی با بیان اینکه از 164 مورد از اقلام مختلف خوراکی، آشامیدنی و بسته بندی، نمونه برداری شده است، تصریح کرد: از این تعداد 12 مورد با پروانه ساخت و هشت مورد نیز با با ویژگی‌های میکروبی و شیمیایی قابل قبول، انطباق نداشتند و یک مورد نیز تغییر کاربری صورت گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: بر اساس اقدامات انجام شده شش واحد به مراجع قضایی معرفی شدند که از این تعداد سه واحد، پلمب صورت گرفته و یک مورد نیز ابطال یا تعلیق داشته است.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی در همدان نیز ابراز کرد: در این زمینه 10 واحد مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد دو واحد با ضوابط فنی و بهداشتی انطباق نداشت و یک واحد غیر مجاز نیر شناسایی شده است.

وحیدی‌نیا با اشاره به نمونه‌برداری از اقلام آرایشی و بهداشتی نیز عنوان کرد: در این راستا 16 قلم کالا نمونه‌برداری شد که از این تعداد، چهار مورد با ویژگی‌های میکروبی و شیمیایی قابل قبول انطباق نداشتند.

وی به بازرسی مراکز نگهداری، عرضه و فروش فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اشاره و در این زمینه گفت: در این راستا 32 واحد بازدید شده که از این تعداد یک واحد، با ضوابط فنی و بهداشتی انطباق نداشت.

وی در ارتباط با موارد توقیفی در همدان نیز تصریح کرد: 30 کیسه ماست، 6 هزار کیلوگرم کره نیوزلندی تاریخ گذشته، 24 عدد رژ لب، شش قالب صابون "نیترو" و 11 عدد پنکک "مای" غیرمجاز نیز کشف و توقیف شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه پنیر"تتراپک" تغییر کاربری داشته و به کارخانه پودر پنیر تبدیل شده است، از پلمب خط تولید شیر"مدرسه"، خط تولید نمک غیرمجاز" صاف" و نیز پلمب خط تولید نمک غیر مجاز "نمونه خبر داد.

وی در پایان سخنانش به چهار مورد شکایت تلفنی ثبت شده و نیز چهار مورد شکایت کتبی ثبت شده اشاره کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول