اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش خیریه زنجیره امید اعلام شد

انجام رایگان 2 هزار عمل جراحی پرهزینه در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل زنجیره امید ایران گفت: از بدو تأسیس خیریه مردم‌نهاد زنجیره امید ایران تاکنون یک هزار و 783 مورد عمل جراحی پرهزینه در ایران به صورت رایگان انجام شد.

انجام رایگان 2 هزار عمل جراحی پرهزینه در مشهد

به گزارش خبرگزای فارس از مشهد ، مریم مرعشی صبح امروز در نخستین همایش خیریه زنجیره امید خراسان‌رضوی که در سالن مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این مؤسسه دارای پنج سال سابقه فعالیت در ایران با ثبت رسمی از وزارت کشور و نیروی انتظامی است که با مرکزیت کشور فرانسه و همکاری مؤسسات علمی آموزشی کشور در حال ارائه خدمات به افراد است.

مدیرعامل زنجیره امید ایران گفت: با توجه به اینکه رشته‌های فوق‌تخصصی اطفال در دنیا دارای بیشترین تعداد بیمار است، ما هم به سمت رفع مشکلات این‌گونه بیماران رفتیم تا بتوانیم در مقابل معضلات بهترین تدابیر را داشته باشیم.

وی انتخاب پزشک‌های خارجی و ایرانی را از جمله وظایف شورا عنوان کرد و گفت: در ابتدای فعالیت با همکاری وزارت بهداشت در رشته‌های قلب، ارتوپد و اطفال برای ارائه خدمات به قشر محروم شروع به فعالیت کردیم که به تازگی جراحی اطفال نیز به رشته‌های موجود این مجموعه افزوده شده است.

وی در ارتباط با نحوه عملکرد و فعالیت در این مجموعه گفت: تعدادی از بچه‌های کم‌بضاعت توسط بهزیستی و تعدادی توسط افراد حقیقی و حقوقی به این سازمان معرفی می‌شوند و بعد از تحقیقات در لیست نوبت‌دهی و عمل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی گسترده با بیمارستان‌های اطفال و دانشگاه علوم پزشکی، گفت: کلینیک ارتوپدی و دیگر کلینیک‌ها هر هفته پذیرای کودکان برای تست‌های هفتگی هستند.

وی یکی از شاخصه‌های زنجیره امید را کاهش در هزینه درمان دانست و گفت: در حال حاضر به داشتن پزشکان داخلی و خارجی، تخفیف‌های بیمارستانی و ایجاد توافق‌نامه‌های بین‌المللی برای خرید تجهیزات نیازمندیم تا به بهترین قطب پزشکی درمانی تبدیل شویم.

مرعشی با اشاره به وضعیت جسمانی دختر خود گفت: دخترم دارای مشکل معمولی در ستون فقرات است که در راستای حل مشکل دخترم به دنبال بهترین پزشک دنیا در این رشته بودم.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل زنجیره امید ایران اظهار داشت: بعد از عمل جراحی دخترم یک پزشک ایرانی مقیم فرانسه تأسیس این مؤسسه در ایران را به من پیشنهاد کرد.

وی افزود: این پزشک سالی سه بار برای عمل و ویزیت‌های رایگان به ایران می‌آید که تاکنون حدود سه میلیارد تومان رایگان فعالیت کرده است.

مرعشی گفت: آنچه که مسلم است نیازمند دیگر رشته‌های پزشکی در ایران هستیم که این منوط به رشد این رشته‌ها در کشور و پیدا کردن حامیان مالی و دیگر امکانات است، چون این مجموعه یک مؤسسه مردمی، خیریه و غیردولتی است.

وی با اشاره به اضافه شدن رشته مغز و اعصاب تا دو سال آینده به زیرمجموعه این مؤسسه، گفت: برای حلزون گوش و مشکلات کم‌شنوایی پیشنهادهایی ارائه کردیم و سازمان بهزیستی هم در این موضوع نقش داشته است.

مدیرعامل زنجیره امید ایران حامیان خیریه امید را بانک انصار، بانک سامان، شرکت ماموت، خیّرین تبلیغاتی، شرکت‌های دارویی، شرکت آرین‌مهتاب، خیّرین حقیقی و حقوقی دیگر عنوان کرد.

مرعشی در ادامه به نقش رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ کمک به مجموعه‌های مردمی و خیریه برای جهت‌دهی به عمل خیّرین اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها بستر خوبی برای اطلاع‌رسانی این مجموعه هستند.

مدیرعامل زنجیره امید ایران گفت: تبلیغات این‌گونه مؤسسات مردمی در حال رشد، باید رایگان باشد چرا که پول خیّرین نباید صرف کاری غیر از این عمل شود.

وی با اشاره به گسترده نبودن حیطه فعالیت این مجموعه خیریه در سطح شهرستان‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر در شهرهای کرمان، گنبد و مشهد دارای شعبه هستیم که تنها در شهر گنبد 68 کودک با بیماری‌های خاص تحت پوشش خدمات این مرکز است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول