اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان خبر داد

توزیع 500 هزار اصل نهال در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در سال جاری 500 هزار اصل نهال مختلف در استان توزیع می‌شود.

توزیع 500 هزار اصل نهال در زنجان

خلیل آقاجانلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: سرانه فضای سبز استان زنجان در مقایسه با استانداردهای جهانی و کشوری پایین بوده به همین دلیل هر ساله تعدادی نهال در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیم میلیون اصل نهال مختلف در استان توزیع می‌شود، افزود: بیشترین نهال توزیع شده در استان مربوط به نهال صنوبر است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه درخت صنوبر با شرایط اقلیمی استان زنجان انطباق مطلوبی دارد، تصریح کرد: نهال صنوبر به دلیل رشد سریع می‌تواند در تامین نیازهای چوبی استان و سایر استان‌ها مثمر ثمر باشد.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری 400 هزار اصله نهال صنوبر در استان توزیع می‌شود، یادآور شد: این نهال‌ها در شهرهای ابهر، خرم‌دره و ماهنشان توزیع می‌شوند.

آقاجانلو تصریح کرد: در راستای حمایت از کشاورزان و زارعان در سال جاری 25 درصد قیمت نهال در استان به صورت یارانه از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی استان زنجان و وجود منابع آبی مناسب در برخی شهرستان‌ها شرایط برای کاشت نهال صنوبر فراهم است که به دلیل کمبود اعتبارات این برنامه به نحو مطلوبی انجام نمی‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: در سال جاری در شهرستان‌هایی که شرایط لازم را برای کاشت نهال دارند، نهال‌های مختلف توزیع می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تا کنون 70 درصد اعتبارات در نظر گرفته شده به این معاونت تخصیص یافته، بیان داشت: با توجه به نیاز استان تلاش می‌شود، تا سقف اعتبارات این حوزه هر سال افزایش یابد.

آقاجانلو با اشاره به نیازهای چوبی استان خاطرنشان کرد: با افزایش تولید درخت صنوبر در استان نیاز چوبی نیز برآورده شده و فشار کمتری بر جنگل‌های طبیعی وارد می‌شود.

وی مهم‌ترین برنامه معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان را حفظ و تقویت پوشش گیاهی برشمرد و متذکر شد: پوشش گیاهی نقش مهمی در زندگی افراد جامعه دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی در زندگی انسان اذعان داشت: پوشش گیاهی نقش‌های متفاوتی در چرخه طبیعت بازی می‌کند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول