اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سقز:

هدف نحله‌های انحرافی کم ‌اهمیت جلوه دادن دین است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز هدف نحله‌های انحرافی را کم‌اهمیت جلوه دادن جایگاه دین و معنویت حقیقی و همچنین معرفت دینی در جامعه دانست و بر شناخت جریان‌های انحرافی تاکید کرد.

هدف نحله‌های انحرافی کم ‌اهمیت جلوه دادن دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد وحیدی صبح امروز در کارگاه آموزشی جریان‌شناسی نحله‌های انحرافی شهرستان سقز اظهار داشت: مشغول کردن مردم به مسائل ذهنی بی‌ماهیت، سوق دادن جامعه به ویژه جوانان به اندیشه و افکار انحرافی در دین، ایجاد شکاف و تضاد و اختلاف در بین جامعه و ایجاد جریان‌های شبهه دینی و نیز شبهه عرفانی برای ضربه زدن به عرفان اصیل از دیگر اهداف نحله‌های انحرافی است.

وی بیان داشت: هم‌اکنون بالغ بر یک‌هزار عرفان‌های نوظهور در غرب رویش یافته و در حال گسترش هستند که با نام و برنامه‌های متفاوت برای بی‌اعتبار کردن هویت و ماهیت معرفتی انسان‌ها در ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز از طرف فرقه‌های ضاله مانند شیطان‌پرستی که بانیان آن آمریکا و اسرائیل و انگلیس هستند برنامه‌ریزی شده تا با عضوگیری و رصد کردن جوانان آنها را به دام بیندازند و چنانچه این جریان‌ها سکان جامعه را در دست بگیرند اخلاقیات، ارزش‌ها و انسانیت کمرنگ می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با اشاره به اینکه همه ما باید هوشیار و بیدار باشیم یادآور شد: باید بحث نحله‌های انحرافی را جدی بگیریم و نسبت به دام و مقاصد ضد انسانی و شوم آنها جامعه را آگاه و بصیرت نماییم.

وحیدی افزود: انحراف بشر از دین و گرایش آنان به سوی فرقه‌های انحرافی به دو دلیل عمده صورت می‌گیرد، این انحراف به دلیل عدم شناخت و معرفت صحیح از دین اتفاق می‌افتد و یا به علت رغبت انسان برای دنبال کردن گرایشات شخصی خود و قرار نگرفتن در چارچوبی به نام دین است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز ادامه داد: انحرافاتی که از بعد معرفتی اتفاق می‌افتد، یک شبهه علمی است که با پاسخ دادن به آن می‌تواند برطرف شود و فرد را دوباره به سمت دین بازگرداند، ولی انحرافاتی که در پی آن فرد احساس می‌کند پذیرش دین با گرایشات او در تنافی و تضاد است، یک شهوت عملی است که می‌تواند ریشه‌های مختلفی با ابعاد جامعه شناختی یا روان شناختی داشته باشد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وحیدی تصریح کرد: زمانی که نوعی خلاء معنوی در بینش و گرایش برای جوانان ایجاد شود، باعث می‌شود که آنان به سمت فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی کشیده شوند.

وحیدی به همراه 2 نفر از اساتید دانشگاه در پایان به چندین سئوال شفاهی و کتبی درحوزه بحث پاسخ دادند و حاضران خواستار تداوم برگزاری اینگونه جلسات شدند.

در این کارگاه آموزشی که در سالن مجتمع فرهنگی نور شهرستان سقز و به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، 63 نفر از اساتید، دانشجویان و فعالان فرهنگی، اجتماعی، مربیان هلال‌احمر، مشاورین جوان حضور داشتند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول