اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/22

قاری نباید دغدغه امکانات داشته باشد / لزوم تقویت مسابقات قرآنی در استان‌ها

خبرگزاری فارس: یکی از قاریان شرکت کننده در سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه دلیل موفقیت بین‌المللی قاریان مصری نداشتن دغدغه‌های مالی و امکاناتی است، خواستار توجه بیشتر مسئولان به تقویت مسابقات و رویدادهای قرآنی در سطح استان‌ها شد.

قاری نباید دغدغه امکانات داشته باشد / لزوم تقویت مسابقات قرآنی در استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی در حاشیه حضور در مسابقات سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، سطح این دوره از مسابقات را مناسب ارزیابی کرد و افزود: بنده از استان خراسان‌شمالی و برای نخستین بار به سطح کشوری مسابقات راه یافته‌ام.

وی ادامه داد: متأسفانه در استان ما به دلیل کمبود امکانات و نبود حمایت کافی، کیفیت مسابقات قرآن ضعیف است.

این فعال قرآنی در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولان به ارتقای سطح برگزاری مسابقات در سطح استان‌ها شد و تصریح کرد: کاش از ابتدایی‌ترین مراحل مسابقات قرآنی نیز کار بیشتر و توجه فزون‌تری صورت گیرد و با حضور اساتید ممتاز در استان‌های کمتر برخوردار و دارای امکانات اندک نیز کیفیت مسابقات ارتقاء پیدا کند.

محمدی تبلیغات اندک و بها ندادن به قاریان را از جمله آسیب‌های موجود در زمینه فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: به عنوان مثال قاریان مصری که موفقیت بین‌المللی کسب کرده‌اند هیچ دغدغه‌ای جز تلاوت قرآن ندارند اما قاریان ایرانی با اشتغالات ذهنی و کاری بسیار زیادی رو به رو هستند.

این قاری اهل خراسان‌شمالی با اشاره به نقاط قوت این دوره از مسابقات گفت: به دلیل آنکه آمادگی حنجره برای قاریان بسیار مهم است، شرایط آب و هوایی معتدل و زمستانی بندرعباس انتخاب مناسبی برای برگزاری این مسابقات است.

وی گفت: از سوی دیگر، برگزار شدن چنین مسابقاتی باعث گردهم آمدن قاریان ممتاز سراسر کشور و شارژ شدن آنان برای تبلیغ بیشتر این کتاب آسمانی می‌شود.

محمدی در عین حال خاطرنشان کرد: به دلیل هم‌زمانی این مسابقات با امتحانات حوزه‌های علمیه و هم‌چنین کنکور کارشناسی‌ارشد شرایطی برای عده‌ای از قاریان ایجاد شده که به تعبیری قید کنکور و امتحان را زده‌اند و به دلیل داشتن استرس ناشی از آن، نمی‌توانند بهره کافی از مسابقات و هوای معتدل بندرعباس را ببرند.

این قاری حاضر در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در بندرعباس بر لزوم توجه بیشتر به امر تبلیغ مدوام قرآن در مدارس تأکید کرد و گفت: هر چه در جامعه برای تبلیغ قرآن کار شود نمی‌توان ادعا کرد که حق مطلب درباره این معجزه الهی به جا آورده شده است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول