اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/ 26

حافظ برجسته کشوری:‌ 15 مقام کشوری و استانی در مسابقات قرآن کسب کرده‌ام

خبرگزاری فارس: زهرا بهبهانی‌نژاد که به صورت افتخاری به سی و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن دعوت شده، گفت: تاکنون بیش از 15 مقام برتر کشوری و استانی را در حفظ پنج تا 20 جز از قرآن کریم را از آن خود کرده‌ام.

حافظ برجسته کشوری:‌ 15 مقام کشوری و استانی در مسابقات قرآن کسب کرده‌ام

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، این حافظ جوان قرآنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قران کریم، اظهار داشت: برای حفظ و یادگیری قران هیچ وقت دیر نیست، کافی است که با اراده و توکل بر خدای متعال به سوی این معجزه الهی قدم نهاد.

وی که اکنون یکسال مقیم بندرعباس شده، ادامه داد: باید در زندگی تنها به زمان حال تکیه نکنیم بلکه نظرمان به آینده باشد و سعی کنیم با عمل به قرآن و آموزه‌های آن به دیگران در حد توان خود خدمت کنیم.

این حافظ برجسته کشوری در جواب به سئوال اهمیت و نقش این کتاب الهی در بیداری اسلامی گفت: اعتقاد من بر این است که ظهور حضرت ولی عصر (عج) در آخر زمان دارای نشانه‌هایی است و یکی از این نشانه‌ها آگاهی و بصیرت‌افزایی مردم است و در واقع زنگ بیداری اسلامی که سال‌ها نواخته شده، برای این بوده که از لحاظ فکری مردم آگاه می‌شوند تا زمینه‌ای برای ظهور آن حضرت مهیا شود و باید بدانیم کسانی که ظلم را حمایت می‌کنند، خدا ظالم را بر آنها مسلط می‌کند.

بهبهانی‌نژاد در ادامه از زمان حفظ قرآن خود اینگونه سخن گفت: در سال 75 بود که از تلویزیون برگزاری مسابقات حفظ قرآنی را شنیدم که قرار بود برترین‌ها را به سفر مکه معظمه اعزام کنند، از همان لحظه (که تقریباً یک ماه به زمان برگزاری مسابقات مانده بود با داشتن بچه کوچک) حس عجیبی نسبت به قرآن پیدا کردم و تصمیم بر حفظ قران گرفتم.

این جوان که اکنون از حافظان برتر قرآنی کشور شده، اضافه کرد: در آن مدت کم موفق به حفظ یک جز از قرآن شدم و با همان یک جز در مسابقات شهرستانی و استانی در خوزستان رتبه اول را از آن خود کردم و به مرحله کشوری دست یافتم.

این دانشجوی ترم آخر علوم قرآن و حدیث که از صوت و لحن زیبایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در مسابقات کشوری سال 75 بدلیل نبود اشراف بر تجوید، رد شدم؛ اما در سال 76 درست بعد از یکسال توانستم از بین 65 حافظ قرآنی مقام دوم کشوری را از آن خود کنم.

وی که اکنون صاحب سه فرزند است، بیان داشت: از سال 75 که شروع به حفظ قرآن کریم و عمل به آموزه‌ها و مفاهیم آن کردم شاهد برکات و نعمات زیادی در زندگی فردی و اجتماعی بودم و این معجزه الهی باعث شفای دخترم و جلوگیری از حادثه‌های ناگوار در زندگی شد.

این حافظ برتر کشوری در پایان خاطرنشان کرد: در مسابقات گوناگونی که از سوی ارگان‌های مختلفی چون تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اوقاف و امور خیریه و دانشگاه پیام نور در مرحله استانی و کشوری برگزار شده، طی سال‌های متوالی مقام‌های نخست تا سوم را بدست آورده‌ام و تاکنون بیش از 15 مقام برتر کشوری و استانی را در حفظ پنج تا 20 جزء از آن خود کرده‌ام.

یادآور می‌شود سی و چهارمین دوره از مسابقات سراسری حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قران کریم در دو بخش خواهران و برادران در هرمزگان آغاز و تا 30 بهمن ادامه دارد و در مدت برگزاری این مسابقات در مجموع 80 محفل انس با قرآن در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول