اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی:

سلامت اداری دستگاه‌ها سال آینده رصد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور از رصد سلامت اداری دستگاه‌های اجرایی کشور در سال آینده خبر داد.

سلامت اداری دستگاه‌ها سال آینده رصد می‌شود

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به اقدام‌های سازمان بازرسی کشور در امر انتخابات اظهار داشت: این سازمان مسئول نظارت بر انتخابات شورای نگهبان است و وظیفه اصلی شورای نگهبان است که نظارت‌های لازمه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی که بخشی از قوه قضائیه را تشکیل می‌دهد، مسئول برخورد با تخلفات است افزود: پس از شناسایی تخلفات، توسط قوه قضائیه به ما تکلیف می‌شود که به پرونده‌ها رسیدگی کنیم تا اگر افراد ناشایستی هستند و تخلفاتی انجام داده‌اند که در نتیجه انتخابات تاثیرگذار است، از دور انتخابات خارج شده و یا تخلف انجام داده را تکرار نکنند.

این مسئول بیان کرد: سازمان بازرسی با سوء‌استفاده دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی از امکانات ملی و منابع مالی آنها، امکانات، ماشین‌آلات، محل فعالیت، سالن‌ها و افرادشان و نفوذی که مدیران دارند، برخورد می‌کند.

وی افزود: اگر سوء‌استفاده‌ای از طرف کادرهای دولتی و دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد این تخلف توسط سازمان بازرسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پورمحمدی با بیان اینکه هر کس از امکانات دولتی سوء‌استفاده کند با آن برخورد می‌شود، ابراز داشت: ممکن است این تخلف و سوء‌استفاده در امر انتخابات و غیر از آن باشد و اگر گزارشی به دست آید و در بازرسی‌ها تخلفاتی مشاهده شود، برخورد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به رویکرد سازمان بازرسی در سال آینده خاطر نشان کرد: سال گذشته و امسال بیشتر پرونده‌هایی که فساد در آنها اتفاق افتاده بود پیگیری شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک‌هزار و 700 پرونده برنامه‌ای و امسال حدود 2 هزار پرونده غیر از شکایت‌های مردمی تحت بازرسی قرار گرفت.

به گفته وی بررسی برخی از این پرونده‌ها موجب شناسایی افراد متخلف و مفسد شد و در بخشی نیز نظارت‌های کلی صورت گرفت.

پورمحمدی با بیان اینکه سال آینده لایه‌های زیرین را نظارت می‌کنیم‌ اظهار داشت: حوزه‌هایی که تولید فساد در آنها صورت می‌گیرد مورد نظارت دقیق است.

وی بررسی دقیق‌تر بی‌انضباطی‌ها و بی‌قانونی‌ها، روندها و فرآیندهای فسادزا و تخلف‌ساز را از برنامه‌های سازمان بازرسی در سال آینده برشمرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: برخی از سیستم‌های اداری در نهادها دارای پیچیدگی هستند که این روند تولید فساد می‌کند و عده‌ای قانون‌دان قانون‌شکن از این رخنه‌ها و روزنه‌ها برای تولید فساد سوء‌استفاده می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه سازمان بازرسی برنامه‌های خود را در سال آینده بر مبنای برنامه‌های نظارتی برنامه‌ریزی کرده است یادآور شد: نظارت عمومی را در کشور به نام دفتر نظارت سازماندهی می‌کنیم.

پورمحمدی از شاخص‌گذاری سلامت اداری در سال آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: طبق قانون اخیراً ابلاغ شد، تمام دستگاه‌های اداری در سال آینده مورد رصد قرار می‌گیرند و بر مبنای سلامت‌شان رتبه‌بندی می‌شوند که تا چه میزان دستگاه‌ها در ارتقای سلامت، بهبود خدمتگزاری به مردم رشد داشتند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول