اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

مهم‌ترین زیرساخت تعالی انسان سلامت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: تعالی روحی انسان نیاز به زیرساخت دارد و مهم‌ترین زیرساخت تعالی روح و پیشرفت معنوی انسان بهداشت و درمان و سلامت است.

مهم‌ترین زیرساخت تعالی انسان سلامت است

 به گزارش خبرگزاری فارس از  بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر امروز در همایش قرآن‌پژوهی و طب در بوشهر افزود: نگاه قرآن به حوزه طب و بهداشت و درمان نگاه ویژه است و بر اساس این نگاه هر کس شخصی را حیات ببخشد مانند آن است که همه مردم جامعه را حیات بخشیده است.

وی بیان داشت: بر اساس آموزه‌های اسلامی علم بر دو قسم است علم ادیان و علم ابدان و این موضوع اهمیت علم پزشکی و طب را چنان مهم جلوه می‌دهد که در ردیف علم ادیان قرار می‌گیرد.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: پزشکان باید نگاه ویژه به بیمار داشته باشند و با ایجاد تعامل مناسب با بیمار و ایجاد فضای روحی و روانی، بیمار را آن‌گونه آماده کنند که اعتماد به تجویز پزشک در بیمار ایجاد شود و دارو در او اثرگذار باشد، به همین دلیل به پزشک، حکیم نیز می‌گویند یعنی کسی که سلامت را بر مبنای حکم تخصصی و ارتباطی ایجاد می‌کند.

صفایی بوشهری با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام افزود: بعضی از نعمت‌ها در حالت سلبی، اهمیت آنها آشکار می‌شود و سلامت از جمله این نعمت‌ها است که تا وقتی از انسان سلب نشده اهمیت آن ناشناخته است.

امام جمعه بوشهر در ادامه افزود: پزشکان احیاگران حیات خدایی در انسان هستند و آنان کار خدایی انجام می‌دهند زیرا یکی از نام‌های خداوند طبیب است و پزشک هدیه خدا به زمینیان است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به شرایط جدید زندگی و تأثیرگذاری آلاینده‌های بسیار گسترده بر سلامتی انسان و بروز بیماری‌های نو پدید گفت: باید از تکنیک‌های جدید و روش‌‌های پیشرفته پزشکی در این عرصه مدد جست و در زمینه علوم پزشکی نباید متوقف شویم و با تلاش و تولید علم در آینده دارای مرجعیت علمی در زمینه پزشکی شویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سالمند مانند یک درخت پرثمر است که خیلی‌ها زیر سایه آن زندگی می کنند.

صفایی بوشهری افزود: یکی از ملاک‌های ارزشی هر جامعه‌ای به سالمندان و فراهم کردن زمینه استفاده بهینه از این گنجینه‌ها است.

وی یادآور شد: بسیاری از برکات و رفع بلاها نیز به خاطر وجود سالمندان در جامعه انجام می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: سالمندان مرکز توقعات اعضای خانواده هستند که این امر هرچند در برخی مواقع مشکلاتی برای فرد سالمند به خاطر ناتوانی در پاسخگویی به توقعات ایجاد می‌کند اما نشان می‌دهد که سالمند دارای شخصیتی است که دیگران به او دل بسته‌اند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سالمندان باید به گونه‌ای رفتار کنند که امیدها را ناامید نکنند، گفت: در خانه سالمند نباید روی اعضای خانواده بسته شود تا خانه امید تعطیل شود.

وی با اشاره به تغییر شیوه‌های زندگی افزود: تغدیه غلط، کم تحرکی، آپارتمان نشینی و نپرداختن به ورزش موجب شده تا افراد در میان سالی با مشکلات زیادی در زمینه سلامت خود روبه‌رو شوند.

امام جمعه بوشهر، صله رحم، صدقه دادن، دعا و شکرگزاری نعمت‌های خدا، قرائت قرآن، خدمت به پدر و مادر، ورزش، تعذیه سالم و نشاط و شادابی در منزل را از عوامل افزایش طول عمر ذکر کرد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول