اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

وعده‌دهندگان دروغین خائن به ملت و نامحرم به مجلس هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: کاندیداهایی که در ایام تبلیغات وعده‌های دروغین و نابجا می‌دهند، خائن به ملت و نامحرم به مجلس هستند.

وعده‌دهندگان دروغین خائن به ملت و نامحرم به مجلس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: آنهایی که وعده‌های آن چنانی داده و مردم را بی‌اعتماد به نظام و حاکمیت می‌کنند در حقیقت راه را به خطا رفته و از جایگاه و شأنیت مجلس خبر ندارند.

وی در ادامه بحث هفته‌های گذشته در مورد معیار انتخاب اصلح تصریح کرد: ما باید از شیوه رفتاری و منش کاندیدا در ایام تبلیغات متوجه ایده و تفکر او شویم چرا که پول خرج کردن‌های بی‌حد و حساب و وعده دادن‌های نابجا از جمله محک شناخت کاندیدای اصلح از کاندیدای نامحرمی است که با شعار و تخریب و وعده‌های دروغین به فکر دست یافتن به جایگاه مجلس است.

عاملی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر انتخابات مجلس مربوط به ولایت جامعه باشد شأن ولایت در نظام اسلامی حساس و نسبت به امور دیگر دارای برجستگی‌های ویژه است به طوری که ما در این صحنه حق نداریم انسان‌های ناخلف و تزویرگر را به انسان‌های افضل و شایسته ترجیح دهیم و یا بخواهیم افراد نامحرم به مجلس و خائن به ملت را جلو بیندازیم.

این مسئول اولی دانستن حق‌الناس را بر حق‌الله براساس مکتب انسان‌ساز اسلام خاطر نشان کرد و ادامه داد:‌ هیچ کس حق ندارد در این حوزه نسبت به سرنوشت آینده بی‌تفاوت باشد و یا با انتخاب نابجا و دادن وعده‌های دروغین شأن و جایگاه مجلس و نمایندگی آن را به خطر اندازد.

وی اضافه کرد: زمانی که کاندیدایی وعده دروغ می‌دهد در مدت چهار سال نمایندگی خود تلاش می‌کند تا به تحقق وعده‌های داده شده مشغول باشد و از وظیفه اصلی خود که قانون‌گذاری، نظارت و حسن انجام وظایف است، غافل باشد.

به گزارش فارس، خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: دادن وعده دروغ گناه کبیره‌ای است به طوری که در روایات و سخن بزرگان کلید تمام گناهان دروغ و تزویرگری بیان شده به طوری که از ربا و زنا نیز حکم آن سنگین‌تر است.

عاملی خلف وعده را نیز از گناهان کبیره برشمرد و گفت:‌ کاندیدایی که وعده دروغ می‌دهد اگر خلف وعده کند یا این عمل خود را به گردن مسئولان می‌اندازد و یا همچنان سعی می‌کند برخی کارشکنی‌ها و اقدامات کذایی را عامل تحقق آن معرفی کند.

وی شرط ابتدایی در دادن وعده را وفا به آن اعلام کرد و افزود: کاندیدایی که وعده نابجا می‌دهد در حقیقت بدهکار جامعه و افراد خاص می‌شود و به همین خاطر در دین اسلام افرادی که خلف وعده می‌دهند به مثابه شیطان مورد خطاب قرار گرفتند.

عاملی تصریح کرد: در قرآن کریم نیز افراد خلف وعده داده از تبار منافقان معرفی شدند چرا که به یقین وعده‌دهندگان دروغین و عمل نکنندگان به پیمان‌ها و عهدها به تبعیض، دو‌رویی و برخی اقدامات دیگر روی می‌آورند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: کاندیدایی که در ایام تبلیغات به پیمانکاری وعده سپردن مناقصه‌ای را داده است به یقین در صورت پیروزی به سراغ وزارتخانه‌ها رفته تا پروژه‌ای را در اختیار او قرار دهد که در این صورت نه تنها وزیر و مسئول مربوطه معذب می‌شود بلکه سایه سنگین تبعیض و انتخاب یک طرفه پیمانکار نیز سنگینی می‌کند.

 

نمایندگانی که بیشترین عزل و نصب را داشته‌اند مردم به آنها رأی ندهند

وی در ادامه سخنان خود به آسیب‌ها و برخی حرکت‌های نابجا در سایه وعده دادن‌های دروغ اشاره کرد و ادامه داد: اهالی استان باید هوشیار باشند به نماینده‌ای که بیشترین عزل و نصب را در ایام نمایندگی خود مرتکب شده، رأی ندهند.

عاملی اضافه کرد: دادن وعده‌های نابجا نه تنها به بی‌عدالتی‌ها در استخدام‌ها و گزینش افراد منجر می‌شود بلکه زمینه برخی سواستفاده‌ها را نیز فراهم می‌آورد به طوری که گاه مسئولان رده بالا را نیز همین وعده‌ها به رنج و عذاب می‌اندازد.

وی بیان کرد: کاندیدایی که به استخدام فرد خاص قول و وعده‌ای می‌دهد یا از طریق فشار آوردن بر مدیر و وزیر سعی می‌کند افراد مورد نظر را به استخدام درآورد و اگر وزیری در برابر چنین نماینده‌ای ایستاد این فرد تریبون مجلس را که با خون شهدا و رأی ملت به دست آمده است، به میدان تاخت و تاز عملکردها و زیر سئوال بردن آنها در سطح استان، کشور و ملی می‌کند و یک افتضاح بزرگ را به بار می‌آورد.

امام جمعه اردبیل گفت: ‌گاه برخی از نمایندگان پا فراتر از این می‌گذارند و در صورت مشاهده برخی خلأها در استخدام فرد مورد نظر خود در رفت و آمد بین مدیران استانی و وزرا افراد دیگری را مسبب خطاب کرده و گناه را به گردن او می‌اندازند.

عاملی با هشدار به چنین کاندیداهایی افزود: اگر وزیری اعتقاد به عملکرد درست و حساب پس دادن باشد و در برابر نماینده‌ای فزون‌طلب بایستد، در نامه‌ای به مدیر مربوطه اعلام می‌کند که هر چند بنده یادداشتی نوشتم به آن عمل نکن که این عمل نکردن اسباب گله‌مندی نماینده خاطی را به وجود می‌آورد و او به دنبال افراد و مسئولان کارشکن در این بین می‌گردد تا عامل به ثمر ننشستن مقاصد خود را آن فرد به مانند نماینده ولی فقیه در استان معرفی کند.

 

ایران با قدرت علمی معادله 1+5 را به 2+5 تبدیل می‌کند

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ‌با رونمایی از جدیدترین پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ایران در هفته گذشته چرخه کامل سوخت هسته‌ای در ایران به دست متخصصان رونمایی شد و این امر در معادلات جهانی فوق‌العاده ارزشمند و با اهمیت است.

عاملی تصریح کرد: ‌در حالی که نظام استکباری سعی می‌کرد مدیریت جهان را با توسعه علمی بر عهده گرفته و کشورهای جهان سوم را از دخالت در این امر پرهیز کند دستیابی ایران به قدرت علمی و تولید فناوری‌های جدید مایه شگفتی آنها شده است.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز به واسطه این پیشرفت‌ها به قدرت برتر منطقه و حتی سهیم در مدیریت جهانی تبدیل شدیم و به مانند کشور آلمان که به پنج کشور قدرت جهانی افزوده شده است ایران نیز در آینده نزدیک با صلابت و پیشرفت روزافزون معادله 1+5 را به 2+5 با افزودن ایران به این مجموعه تبدیل می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: به دنبال پرتاب ماهواره امید، رصد در سال‌های آینده پیشرفته‌ترین ماهواره ایران با نام ظفر نیز در مدار کره زمین قرار می‌گیرد و همه این پیشرفت‌ها سبب وحشت استکبار جهانی از قدرت روزافزون ایران در منطقه شده است.

 

راهپیمایی با شکوه 22 بهمن آمریکا را زمین‌گیر کرد

عاملی در ادامه خطبه‌های نماز به حضور با شکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و تحلیل‌های متفاوت امپراطوری رسانه‌ای غرب از این حرکت اشاره کرد و ادامه داد: این راهپیمایی در حقیقت دشمنان ما را به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده و اسباب فشار و سختی روزافزون آنها را فراهم‌تر کرده است.

وی بیان کرد: در سالگرد انقلاب‌ها اگر در کشورهای غربی ارتش و نظامیان مراسم ساده‌ای برگزار کرده و رژه می‌روند در سالگرد پیروزی انقلاب این ملت ایران بودند که در برابر دیدگان همه رژه افتخارآمیزی رفته و به دنیا نشان دادند که حافظ و حامی انقلاب هستند.

عاملی گفت: آمریکا امروز در یک پریشان احوالی واقعی مرتکب اشتباهات مکرر استراتژیک می‌شود چرا که به یقین در برابر قدرت انقلاب اسلامی مسیر و هدف خود را گم کرده است.

وی افزود: این وظیفه مسئولان و خدمتگزاران نظام اسلامی است که در چنین اوضاع و شرایطی بستر خدمت صادقانه و بی‌منت را فراهم کرده و حامی مردم باشند.

 

راه‌اندازی انجمن مهرانه در حمایت از بیماران ام‌اس

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز با قدردانی از اهالی استان اردبیل در راه‌اندازی انجمن ام‌اس برای کمک به مداوای بیماران تصریح کرد:‌ در این استان 423 نفر بیمار ام‌اس شناسایی شدند که 321 نفر آنها زن هستند که به دلیل هزینه‌های سنگین درمانی و همچنین آسیب‌هایی که به بدن انسان وارد کرده و سیستم دفاعی او را مختل می‌کند، اسباب فلج شدن و نابینایی را در مبتلایان فراهم می‌آورد که باید به هوش بود و به این بیماران کمک کرد.

وی خاطر نشان کرد: با کمک خیرین و نیکوکاران انجمن مهرانه در حمایت از بیماران ام‌اس شکل گرفته که از افراد نیکوکار و خیر انتظار داریم به این مجموعه کمک کنند.

 

فرمانروایی فطرت طبیعت را از سرکشی بر حذر می‌کند

امام جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز شرافت انسان را در تقوا، پاکی فطرت و قداست آن اعلام کرد و ادامه داد: طبیعت انسان برخلاف فطرت او تنها به رفع تمایلات و برخی نیازهای مادی محدود شده در حالی که فطرت پاک انسان عزت، شرافت و حیا و پاکدامنی را به ارمغان می‌آورد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر انسان از فطرت نورانی و پاک خود در تمام زمینه‌ها اعم از ازدواج، کار، تحصیل،‌ ورزش و... غفلت کند به یقین در مسیر تفاخر و رذیلت‌های طبیعی می‌افتد که جسم و روح ناپاک او، او را وادار به این حرکت می‌کند.

عاملی در پایان سخنان خود گفت: ‌انسان با صبر و ایستادگی در برابر مشکلات و سختی‌ها به مقصد عالی و عزتمند دست می‌یابد که در کتب مقدس و اشعار بزرگان نیز می‌توان مصداق روشنی از آن را پیدا کرد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول