اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

لیست نهایی کاندیداها سوم اسفند منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از انتشار لیست نهایی کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سوم اسفند ماه توسط فرمانداری خبر داد.

لیست نهایی کاندیداها سوم اسفند منتشر می‌شود

سیروس صابری امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: لیست نهایی کاندیداها، سوم اسفند منتشر می‌شود و از مجموع 81 داوطلب نمایندگی مجلس نهم، 29 نفر توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده، 48 نفر نیز تأیید صلاحیت شده‌اند و چهار نفر دیگر نیز خودشان از حضور در انتخابات انصراف داده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، افزود: پس از اعلام آمار نظارت مرکزی و استانی بر رد و تائید صلاحیت‌ها، تغییری نسبت به گذشته رخ نداده است ولی  26 مورد عدم احراز وجود داشت که 16 نفر از آنان رد صلاحیت و 9 نفر نیز تائید شده‌اند.

وی در رابطه با نحوه رسیدگی به شکایت‌ها توسط شورای نگهبان، بیان کرد: شورای نگهبان تا روز یکم اسفند ماه، شکایت‌های کاندیداها را بررسی می‌کند و دوم اسفند ماه نیز آمار نهایی به فرمانداری ابلاغ می‌شود تا در روز سوم اسفند ماه جاری، فرمانداری لیست نهایی را منتشر کند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین عنوان کرد: تبلیغات کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز چهارم اسفند ماه آغاز می شود و تا 10 اسفند ادامه دارد که در روز 11 اسفند که روز سکوت از نظر تبلیغاتی محسوب می‌شود، کاندیدایی حق ندارد تبلیغات کند.

صابری خاطرنشان کرد: در 12 اسفند ماه هم مانند 33 سال گذشته، شاهد حضور پر شور و حداکثری در پای صندوق‌های رأی هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین با اشاره به نشست پیش روی مسئولان رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها با ستاد انتخابات استان قزوین، تصریح کرد: نشست مدیران خبرگزاری‌ها، مدیر مسئولان مطبوعات، صدا و سیما، آموزش و پرورش، رؤسای دانشگاه‌ها و فعالان فرهنگی استان پیرامون بحث و مشورت در رابطه با حضور حداکثری و پر شور مردم در انتخابات، فردا در ستاد انتخابات استان قزوین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات استان قزوین، هفته آینده نیز نشستی را با حضور آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین، جمال انصاری رئیس دادگستری استان قزوین و کاندیداها پیرامون رعایت اخلاق انتخاباتی و پاسخ به سؤالات برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول