اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

اجازه بهانه‌جویی از انتخابات را نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: چشمانی به دنبال بهانه‌جویی از انتخابات هستند و به همین علت باید با اجرای قاطع قانون اجازه ندهیم حاشیه بر فضصای انتخابات حکم‌فرما شود.

اجازه بهانه‌جویی از انتخابات را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی نمایندگان فرمانداری در شعب اخذ رای استان قم انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خدا را شاکریم که در روزهای به یاد ماندنی دهه فجر، حماسه دیگری از طرف مردم ایران رقم خورد و مطمئنا تاثیر آن را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کرد پیش از دهه فجر شرایط را به نفع خود مدیریت کند تا به آن نقطه برسد که مشارکت مردم در انتخابات را به حداقل برساند.

فرماندار قم افزود: با شرایطی که در راهپیمایی 22 بهمن رقم خورد، حضور دشمن‌شکن مردم بار دیگر سبب ناامیدی استکبار از شکست اراده‌های ملت ایران شد.

وی ابراز داشت: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان منصف، با وجود تلاش دشمن در زمینه مایوس کردن مردم برای شرکت در انتخابات، از هم‌اکنون باید دشمن را در این زمینه شکست خورده دید.

حقیقی‌مقدم‌ با اشاره به اینکه انتخابات 12 اسفند از چند نظر برای نظام ما انتخابات مهمی است، افزود: همواره دشمن در طول این 33 سال تلاش کرده فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در آستانه روزهای سرنوشت‌ساز این ملت افزایش دهد.

وی گفت: انتخابات را ملت برگزار می‌کنند، چراکه مردم مجری، ناظر، رای دهنده و مبلغ کاندیداهای مورد نظر خود هستند.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: هر گوشه از چیدمان برگزاری انتخابات در کشور را مورد بررسی قرار دهیم، مشاهده می‌کنیم که مردم در آن نقش اساسی دارند.

وی افزود: هیئت اجرایی، نمایندگان فرماندار، اعضای شعب اخذ رای، همه از قشرهای مردم عادی انتخاب می‌شوند و این سهیم بودن مردم در انتخابات شرایط را طوری رقم زده که راه بهانه‌جویی برای افراد مغرض را بسته است.

حقیقی‌مقدم اظهار داشت: مغرضان سیاسی در جریان انتخابات 88 از قبل تمهیداتی برای خدشه در انتخابات چیده بودند و از ماه‌ها پیش از برگزاری انتخابات در مقالات و مصاحبه‌های خود از صیانت از آراء سخن می‌گفتند.

وی ادامه داد: این افراد فضا با اقدامات خود فضا را آنچنان غبار آلود کرده بودند که دشمن در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری به آنچه می‌خواست رسید.

فرماندار قم گفت: در جریان انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی نیز ابتدا صحبت از تحریم انتخابات کردند، اما هنگامی که متوجه شدند با این کار شکست خود را اعلام کرده‌اند، تلاش می‌کنند با اقدامات سیاسی به غبارآلود کردن فضا بپردازند.

وی ادامه داد: رفتارهای سیاسی برخی افراد در داخل و خارج از کشور نشان می‌دهد دشمن در تلاش است تا با استفاده از همه ظرفیت‌های خود این سلامت انتخابات را مانند انتخابات سال 88، دچار تردید کند.

حقیقی‌مقدم اضافه کرد: نکته دیگر شرایط تحریمی است که ملت ما با آن روبه‌رو است که به سبب نوع گفتمان برتر ما از طرف دنیای استکبار تحمیل شده است.

وی افزود: در طول 33 سال پس از انقلاب اسلامی ملت ایران با سختی‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف روبه‌رو بوده اما این مشکلات هیچ‌گاه ملت را از راهی که در پیش داشته منصرف نکرده است.

فرماندار قم گفت: انتخابات بخش مهمی از توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد و هر چه حضور مردم پررنگ‌تر و آگاهانه‌تر باشد، تاثیر متقابلش بر اقدامات دشمن عمیق‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات‌هایی که در کشور ما برگزار می‌شود احتمال تقلب وسیع وجود ندارد، ابراز داشت: نوع چینش عوامل در جریان اجرا و نظارت در کشور ما به نحوی است که امکان ایجاد فضای یک دستی برای تخلفات وسیع وجود ندارد.

حقیقی‌مقدم ادامه داد: با این وجود باید در جریان اجرای انتخابات نگاه محکم و قانونی خود ا از دست ندهیم و اجازه ندهیم حاشیه‌ها بر فضای انتخابات حکم‌فرما شود.

وی گفت: با توجه به اینکه چشمانی به دنبال بهانه‌جویی از انتخابات هستند باید با قاطعیت قانون را به طور کامل در شعب اخذ رای اجرا کنیم.

فرماندار قم در پایان خاطرنشان کرد: اعلام به موقع و درست نتایج انتخابات بر آرامش خاطر و اطمینان مردم می‌افزاید و راه را برای فتنه‌گری می‌بندد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول