اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی/ نشست تبیین مواضع جبهه پایداری در سمنان-3

حمیدزاده: رهبر معظم انقلاب عامل نجات کشور و جامعه هستند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: همه ما تسلیم محض فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستیم و این را عامل نجات کشور و جامعه می‏دانیم.

حمیدزاده: رهبر معظم انقلاب عامل نجات کشور و جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن حمیدزاده صبح امروز در نشست تبیین مواضع جبهه پایداری در استان سمنان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر سقای‏بی‌ریا از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مسجد صاحب‏الامر (عج) سمنان برگزار شد، در جمع شماری از نمایندگان قشرهای مختلف همکار در ستاد جبهه پایداری در سمنان و سایر شهرستان‏های استان، به تشریح محورهای اساسی فعالیت در جبهه پایداری پرداخت.

وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مصداق آیه "کُلُّکُمْ راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیَّتِهِ." (هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادى که به سخن شما گوش مى‏دهند، بازخواست خواهید شد)، به عنوان وظیفه‏ای مهم و اساسی بر دوش تک تک ما قرار داده شده است و همه باید در این راستا گام بردارند.

* جبهه پایداری برگرفته از 3 آیه قرآنی است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه جبهه پایداری در حقیقت برگرفته از سه آیه کریمه قرآنی است، ادامه داد: نخستین آیه، "وَأَلَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْنَاهُم مَّاء غَدَقًا. لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ وَمَن یُعْرِضْ عَن ذِکْرِ رَبِّهِ یَسْلُکْهُ عَذَابًا صَعَدًا" است.

حمیدزاده که تسلط ویژه‌ای بر مباحث عقیدتی ارائه شده از سوی شهید آیت‌الله مطهری دارد، دومین آیه محور کار در جبهه پایداری را "إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ" عنوان کرد.

وی سومین آیه را نیز "انَّ الَذینَ قالوا ربَّنا الله ثمَّ استَقاموا فلاخوف علیهم و لا هم یحزنون" ذکر کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز اگر "ربنا الله" گفتیم، کارمان تمام نمی‏شود و به قولی تازه وارد مرحله‏ای می‏شویم که کارمان آغاز می‏شود؛ چرا که شاعر می‏گوید "عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‏ها".

حمیدزاده با تاکید بر اینکه "ثُمَّ اسْتَقَامُوا" اشاره به استمرار استقامت دارد و این مسیر باید دائما با مقاومت، پایمردی، استقامت و سختگی‏ناشناسی همراه باشد، ادامه داد: آیت‏الله مصباح‏یزدی، عنوان جبهه پایداری را انتخاب کرده و وی کسی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره مدارج و ویژگی‏های ایشان می‏فرمایند که آیت‏الله مصباح فردی بوده که به خوبی توانسته است جای خالی علامه مرتضی مطهری و علامه محمدحسین طباطبایی را برای نظام اسلامی پر کند.

* عده‏ای "ربنا الله" می‏گویند؛ در "ثُمَّ اسْتَقَامُوا" باز می‏مانند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تاکید کرد: متاسفانه عده‏ای "ربنا الله" می‏گویند؛ اما در ادامه دادن راه و "ثُمَّ اسْتَقَامُوا" و استقامت در مسیر باز می‏مانند؛ ولی در جبهه پایداری ما همه افراد را به همین ویژگی‏های پایداری و استقامت و صفت‏ها می‏شناسیم.

حمیدزاده بیان کرد: فرمایشات و رهنمودهای معظم‏له که در سخنرانی‏های متعدد رهبری بیان شده است را باید نصب‏العین قرار دهیم و بدانیم که راه نجات، پیشرفت و اعتلای کشور و نظام اسلامی و صراط مستقیم این است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‏ها خود در 9 شهریور 90 در نماز عید سعید فطر، در 20 مهر 90 در جمع مردم کرمانشاه، در 19 دی ماه 90 در جمع مردم قهرمان قم و در خطبه‏های حماسی و پرصلابت روز 14 بهمن 90 در این باره فرمایشات مبسوطی داشتند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید دانست که جز این صراط راهی وجود ندارد و امام راحل و رهبر معظم انقلاب در حقیقت جانشینان به حق پیامبران و تالی آنها هستند.

حمیدزاده بیان کرد: اعضای جبهه پایداری در این موضع با هیچ کس تعارفی ندارند و در راستای اجرای تدابیر مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اهل عقب‎نشینی، مماشات و تسامح نیستیم.

* رهبری اراده کنند، جبهه پایداری به کار خود خاتمه می‏دهد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اضافه کرد: اگر امروز رهبری اراده کنند، جبهه پایداری به کار خود خاتمه می‏دهد و تمام فعالیت‏ها و برنامه‏ریزی‏های تشکیلات موجود متوقف می‏شود.

حمیدزاده گفت: آنچه انقلاب اسلامی را در طول 33 سال به پیروزی‌های اعجاب‌انگیز و اعجازانگیز در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها رسانیده است، دقیقاً مکتبی بودن انقلاب اسلامی است که امروز در وجود ولی‌فقیه مجسم و متجسد است.

وی رمز پیروزی، سرالاسرار عزت و علت اصلی ناکامی‌های دشمنان نظام  را علی‌رغم برخورداری آنان از همه امکانات و تجهیزات پیشرفته و انبوه و تجربیات مکتسبه آنان، در این حقیقت دانست که انقلاب ما صددرصد مکتبی است و نظام، برپایه‌های اصول اصلی اسلام ناب بنیان نهاده شده است و در ادامه، دلیل شکست نهضت مشروطه و نهضت ملی را در فقدان این خصیصه مهم و ویژگی استراتژیک ارزیابی کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تبیین این موضوع به نکته‌ای از تاریخ نهضت مشروطه اشاره کرد و افزود: صبح روز 28 مرداد 1332 گلابی‏فروشی در میدان قیام فریاد می‏زد که مردم "شاه میوه" (گلابی) دارم، ریختند بر سر آن بیچاره و کتک مفصلی به او زدند و گلابی‏هایش را نابود و او را از هستی ساقط کردند و خودش را مورد بازخواست قرار دادند که: "چرا به گلابی، شاه میوه گفته‏ای؟".

وی ادامه داد: ولی همان مردم، عصر روز 28 مرداد تا آثار کودتای شعبان بی‏مخ، اشرف پهلوی، سپهبد زاهدی و در مجموع کودتای تمام‌عیار آمریکایی را دیدند، فریاد جاوید شاه سر دادند و این نشانه مکتبی نبودن نهضت ملی صنعت نفت بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: محوری‏ترین فرق انقلاب اسلامی با نهضت ملی، نهضت مشروطه و همه قیام‏های انجام شده در تاریخ ایران از جمله جنبش تنباکو در این بوده که انقلاب اسلامی 100 درصد مکتبی است.

وی اندک عدولی از چارچوب دینی و مکتبی ترسیم شده برای انقلاب اسلامی را بدون شک با شکست برابر دانست.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول