اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

انتخاباتی پر‌شورتر با حضوری گسترده‌تر برگزار خواهد شد‌

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌انتخاباتی پر‌شورتر با حضوری گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

انتخاباتی پر‌شورتر با حضوری گسترده‌تر برگزار خواهد شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی بنایی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های تربیت نیرو در جامعه تشکیل سازمان‌های مردم‌ نهاد است.

وی با اشاره به نقش سمن‌ها در جامعه تصریح کرد: این سازمان‌ها برای اشخاصی که دارای انگیزه‌های گوناگون و سلیقه‌های متنوع هستند می‌تواند به تدوین برنامه و تهیه خوراک فکری بپردازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکل‌های مردمی می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق، اوقات فراغت جوانان را پر کرده و از ظرفیت‌های مردم در بخش‌های گوناگون استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند تاکید کرد: اگر این ظرفیت عظیم شناسایی و از آن استفاده کاربردی شود سمن‌ها می‌توانند موتور محرکی برای جامعه بوده و آن را به سمت شادابی و نشاط هدایت کنند.

بنایی جوانان قم را متدین، انقلابی و ولایت‌مدار دانست و بیان کرد: جوانان قم علاقمند هستند از اوقات فراغت خود استفاده درستی داشته باشند که در آن منفعت دنیا و آخرت نهفته باشد.

وی با اشاره به حمایت جوانانی که به فعالیت فرهنگی در قم می‌پردازند گفت: این حمایت‌ها به دلیل کارکرد متفاوت سازمان‌های مردم نهاد با مراکز دولتی است.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: هنگامی که مراکز دولتی نمی‌توانند برنامه و خوراک مناسبی برای جامعه تهیه کنند سازمان‌های مردم نهاد به آسانی می‌توانند جایگزینی مناسب برای این مراکز باشند و کمبودها را جبران کنند.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در جامعه تصریح کرد: سمن‌ها با استفاده از توان فکری جوانان در سطوح گوناگون اجتماعی می‌توانند به شناسایی آنان و تهیه خوراک در زمینه مناسب بپردازند.

بنایی نمایشگاه دستاورد‌های سازمان‌های مردم نهاد را نمایانگر فعالیت بخشی از سمن‌ها دانست و اظهار کرد: این تشکل‌ها از ظرفیتی بسیار بالا برخوردار هستند که اگر شرایط مناسب، حمایت‌های لازم به همراه بسترسازی در سطح جامعه از آنان صورت پذیرد به یقین می‌توانیم نمایشگاه‌های بهتری داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابراز نارضایتی برخی سازمان‌های مردم نهاد مبنی بر کمبود حمایت‌های لازم از این تشکل‌ها تاکید کرد: برای حمایت از تشکل‌های جوانان و سازمان‌های مردم نهاد امکانات مورد نیازی از جمله مکانی مستقل برای جلوگیری از وابستگی در اختیار آنها گذاشته می‌شود و پس از به استقلال رسیدن می‌توانند به صورت مستقل و بدون حمایتی خاص، به فعالیت خود ادامه دهند.

وی بهترین راه ایستادگی مقابل افکار انحرافی غرب و تهاجم فرهنگی را حمایت از سازمان‌های مردم نهاد ذکر کرد و گفت: با تدوین و طراحی برنامه‌ای دقیق می‌توانیم از آسیب‌هایی که ممکن است به نسل جوان به صورت جدی وارد شود، جلوگیری کنیم.

بنایی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس به تبیین نقش سمن‌ها در برگزاری انتخاباتی پرشور پرداخت و ابراز کرد: انتخابات در جامعه‌ای که بنیان آن بر مبنای مردم‌سالاری دینی بنا شده، عملی صددرصد مردمی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه سمن‌ها به صورت مردمی تشکیل شده‌اند می‌توانند هم‌پوشانی کاملی با یکدیگر داشته باشند.

وی بر لزوم دخالت سازمان‌های مردم نهاد در مسائل انتخاباتی گفت: به میزانی که سازمان‌های مردم نهاد در امر انتخابات درگیر و فعال شوند به همان میزان انتخاباتی پرشورتر با حضوری گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس یادآور شد: برای حضور گسترده مردم و انتخاباتی پرشور نیازمند توجهات ویژه به سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: سمن‌ها با استفاده از لایه‌های زیرین افکار گوناگون جامعه و بررسی آنها می‌توانند خط فکری مناسبی به مردم داده و انتخابات پرشورتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول