اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران/18

نخستین برند سالم برای توت فرنگی مازندران صادر شد

خبرگزاری فارس: معاون سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: در سال جهاد اقتصادی نخستین برند استاندارد تشویقی محصول سالم برای توت فرنگی مازندران توسط اداره استاندارد صادر شده است.

نخستین برند سالم برای توت فرنگی مازندران صادر شد

یحیی ابطالی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات استان مازندران در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه ظرفیت‌های استانی می‌طلبد تا نمایشگاه مطبوعاتی پر بار در مازندران شاهد باشیم، اظهار داشت: مازندران قطب کشاورزی کشور است و ضرورت پرداختن به این مهم در سطح کشوری نیز احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است، ابراز داشت: توجه مسائل آموزشی به منظور افزایش تولید در سطح، اقتصادی شدن تولید و معرفی محصول سالم از مواردی است که کشاورزی مازندران به آن نیاز دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در مورد آلودگی توت فرنگی و وجود سموم آفت کش‌های گیاهی این محصول، اظهار داشت: در سال گذشته برای برنج تولیدی مازندران توسط تعدادی از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی این مسائل مطرح شد این موضوع با پیگیری استاندارد و جهاد کشاورزی با بررسی‌های انجام شده به نتیجه رسید و موجب شد تا دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خرداد سال جاری اعلام کند در هیچ مورد از ارزیابی‌های انجام شده، برنج تولیدی مازندران باقیمانده آفت کش‌های سمی مشاهده نشد.

وی با تاکید براینکه  توت فرنگی و برنج تولیدی مازندران به محصولی سالم تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر در دهه گذشته توت فرنگی از محصولات آلوده به آفت‌کش بود با معرفی ارقام جدید، استفاده از تکنولوژی تولید پس از برداشت، استفاده از سیستم سرما ساز مزرعه‌ای یا پرکولین، مصرف کودهای عالی و سموم بیولوژیک این ادعا را داریم که توت فرنگی تولیدی مازندران سالم است.

وی با تاکید براینکه اگر محصولات ذخیره سازی شده دارای باقیمانده آفت کش غیرمجاز باشد برخورد جدی صورت می‌گیرد، اذعان داشت: ذخبره‌سازی میوه و مرکبات با محصولات نگه دارنده غیر استاندارد انجام شود مورد پیگیری قرار می گیرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول