اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه فقه دانشگاه کوفه عنوان کرد

ورود مبانی اسلام در متن قانون کشورهای اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس گروه فقه و اصول مطالعات عالی دانشکده فقه دانشگاه کوفه با تاکید بر اینکه قوانین دین مبین اسلام باید در متن قوانین در کشورهای اسلامی وارد شود، تاکید کرد: قوانین اسلامی بهترین راه برای دستیابی بشر به سعادت است.

ورود مبانی اسلام در متن قانون کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صاحب محمد حسین نصار امروز در دومین روز از همایش بین‌المللی فقه و قانون، بررسی رابطه فقه و قانون را ضروری دانست و تاکید کرد: رابطه این دو مقوله باید در کارگاه‌های آموزشی و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت فقه در قانون‌گذاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در کشورهای اسلامی مقوله فقه مورد بررسی قرار گیرد و زمینه بهره‌گیری از آن در قانون‌گذاری فراهم شود.

رئیس گروه فقه و اصول مطالعات عالی دانشکده فقه دانشگاه کوفه با اشاره به شکل گیری بیداری اسلامی در نقاط مختلف دنیای اسلام تاکید کرد: باید قبل از اینکه شاهد باشیم موج بیداری اسلامی فروکش کند، در عرصه قانون‌گذاری با استفاده از شرایط موجود اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین دین مبین اسلام باید در متن قوانین در کشورهای اسلامی وارد شود، تاکید کرد: اسلام سعادت بشر را می‌خواهد و قوانین اسلامی نیز بهترین راه برای دستیابی بشر به سعادت است.

حجت الاسلام والمسلمین نصار با اشاره به اشتراکات فقه و قانون یادآور شد:‌ برگزاری این همایش بین‌المللی اقدام ارزنده‌ای برای بررسی نقاط مشترک این دو مقوله است.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول