اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده کل سپاه:

فرماندهان دفاع مقدس الگو‌های فراموش نشدنی هستند

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فرماندهان بزرگ سپاه و ارتش هر کدام الگوهایی فراموش نشدنی، تکرار ناپذیر به ویژه برای نسل‌های جوان و جدید هستند.

فرماندهان دفاع مقدس الگو‌های فراموش نشدنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در یادواره ملی سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی اظهار داشت: حقیقتاً آسمان میهن اسلامی ما کهکشانی پر از ستاره است، ستاره‌هایی درخشان که تضمین کننده نورانیت و روشنایی فضای دل‌ها و احساس و عواطف و اندیشه‌ها و آرمان‌های ما هستند.

وی افزود: هر شهید همانند یک ستاره است که تا ابد خواهد درخشید و فروغ همین ستارگان هرگز کم‌سو نخواهد شد.

این یک اثر جاودانه است که شهدا هرگز از صفحه ذهن، دل و خاطرات ما جدا نمی‌شوند، هرگز فقدان آنها احساس نمی‌شود، اگر جسم فیزیکی آنها در جهان نیست ولی شخصیت باطن و گوهر روح بزرگ آنها در تمام فضای زندگی ماست.

این فرمانده دوران دفاع مقدس شهادت را حیات جاودانه توصیف کرد و گفت: هر شهید نه تنها براساس سنت و اراده الهی یک عنصر جاودانه است و هرگز نمی‌میرد بلکه شهدا رمز جاودانگی ملت هم هستند، چرا که حیات دائمی یک ملت را تضمین می‌کنند.

سلامی افزود: شهادت، تزریق روح ماندگاری و جاودانگی در کالبد یک ملت و سرشت سرفرازی، روح سربلندی و رمز عزتمندی و اقتدار و افتخار و آزادی و استقلال یک ملت است.

هم‌رزم شهید دقایقی در دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از این سردار رشید اسلام پرداخت و گفت: اسماعیل را از سال 62 شناختم، او پایه‌گذار دوره تربیت فرماندهان ارشد جنگ بود، با وی در نخستین دوره به نام مالک‌اشتر با این شخصیت که در تاریخ مجاهدت‌های جهان اسلام نقشی ممتاز داشت آشنا شدم. جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای در شخصیت این انسان بزرگ می‌درخشید، انسانی سرشار از احساس، تواضع، عاطفه و مهربانی و در عین حال مدیر، مدبر، عاقل، روان‌شناس و جامعه‌شناسی با اعتماد به نفس بسیار بالا بود.

وی افزود: تمایز شهید دقایقی با دیگر فرماندهان آشکار و دارای هوش سرشاری در حل مسائل نظامی بود، همین ویژگی‌های ممتاز او موجب شد به لشکر بدر که در مقابل جبهه بعث عراق قرار می‌گرفت مأمور شود که همین مأموریت، نیازمند شخصی با اعتماد به نفس بالا، مدیر، روان‌شناسی لایق بود، عناصر عراقی لشکر بدر معترف بودند به اینکه دستورات سردار دقایقی را به مثابه دستورات ولی‌فقیه می‌دانند و به دستور او وارد جنگ می‌شدند و تنها در یکی از عملیات‌ها 120 شهید تقدیم کردند.

سلامی گفت: سردار دقایقی در عملیات خیبر به لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) مأمور شد و در کنار شهید مهدی زین‌الدین در جزیره مجنون نمایشی با شکوه از یک مدیریت عالی در دفاع از جزایر را به نمایش گذاشت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهید دقایقی تدین، ایمان، معرفت، دیانت و معنویت را با هیچ چیز دیگر معامله نمی‌کرد، ادامه داد: مسیر روشن شهیدانی هم‌چون دقایقی ادامه دارد و بر بیعت خود وفادارند و افتخاری برای ایران و جهان اسلام هستند.

وی افزود: قطعاً مردمان این دیار به ویژه بهبهان و آغاجاری که شهید دقایقی تربیت یافته این منطقه است به وجود چنین شخصیتی افتخار می‌کنند و تا تاریخ اسلام و ایران ادامه دارد نام این شهیدان در صفحات درخشان او روشن و برجسته می‌ماند.

این فرمانده ارشد سپاه با بیان اهمیت برگزاری این نشست‌ها و گردهمایی‌ها گفت: این یادواره‌ها تضمین عظمت‌ و ستایش فداکاری‌هاست، اما برخی شهدا در کهکشان، تلألویی ویژه و متمایز دارند و مانند خورشید می‌درخشند و دقایقی از آن شهیدانی است که آفرینش‌گر یک منظومه شمسی است و خود مثل یک خورشید در مرکز این منظومه تا ابد پرتوافشانی خواهد کرد و راه روشن را به ما نشان می‌دهد و هدایتگر سرنوشت ماست تا راه حق و باطل را تشخیص دهیم.

سلامی تصریح کرد: گردهمایی در اینجا برای گره خوردن باطن وجود ما با حقایق متعالی است این نیاز ماست که شرکت کنیم تا از دریای روح شهیدان سیراب گردیم چرا که اگر آنان نبودند درخت فضیلت‌ها می‌خشکید و از استقلال خبری نبود.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول