مرتضی نوربخش صبح امروز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات استان مازندران با بیان اینکه استان مازندران با ظرفیت خوب رسانهای روبهرو است، اظهار داشت: رسانههای مازندران بروز و ظهور مطلوبی ندارند.
وی یادآور شد: در نمایشگاه شاهد غرفه نشریات متفاوت هستیم ولی در دکه روزنامهفروشیها و یا در دستگاههای اجرایی توزیع نمیشوند که این عامل موجب میشود تا اعتبار رسانه زیر سئوال رود.
نوربخش به استفاده مفید از ظرفیتهای رسانهای در تعالی استان اشاره کرد و گفت: رسانهای که در جذب مخاطب قوی نباشد قدرت اقتصادی خود را از دست میدهد.
این مسئول استانی با بیان اینکه نشریات استانی در حوزه کاری خود به حرفهای بودن توجه ندارند، تصریح کرد: بیشتر نشریات در حوزه عمومی کار میکنند، تخصصی شدن رسانهها یکی از عوامل رشد نشریه است.
وی بر بکارگیری خبرنگاران در حوزههای تخصصی تاکید کرد و گفت: خبرنگاری که به صورت حرفهای در حوزهای فعالیت کند به درستی میتواند به مشکلات حوزه خود بپردازد.
نوربخش خاطرنشان کرد: خبرنگاران متخصص قدرت مطالبهگری از مدیران دستگاههای اجرایی را دارند.
وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار گرفتهایم و قدرت مانور داوطلبان در رسانهها دیده میشود، بیان داشت: داوطلبان مجلس در معرفی و تبلیغات خود دست به وعده و وعیدهایی میزنند که در زمان اجرا حرفها با عمل هماهنگ نیست، اگر رسانهای بخواهد حرفهای عمل کند میتواند با قدرت مطالبهگری خود جامعه را به پیشرفت برساند.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران یکی از آسیبهای جدی که رسانهها را در حالت مسمومیت قرار داده است بولتنی شدن نشریات استانی دانست و ادامه داد: برخی از روزنامهها و نشریات استانی بولتن تبلیغاتی دستگاههای اجرایی شده و از وظایف اصلی و ذاتی خود دور شدند.
وی با اشاره به اینکه رسانهها از سوی مدیران و مردم رصد میشوند، خاطرنشان کرد: رسانهای که به طور تخصصی کار کند مخاطب خود را از دست نمیدهد.
انتهای پیام/ش10/چ3000