اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان خبر داد

بررسی کامل جزئیات طرح نوسازی بافت قدیم گرگان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون توسعه، عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان از دستور کار قرار گرفتن بررسی کامل جزئیات نوسازی و بهسازی بافت قدیم گرگان خبر داد.

بررسی کامل جزئیات طرح نوسازی بافت قدیم گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از شورای اسلامی شهر گرگان، ناصر گرزین اظهار داشت: مباحث مربوط به طرح بافت تاریخی و فرسوده گرگان در کمیسیون توسعه، عمران و حمل و نقل شهری با حضور کارشناسان و جمعی از شهروندان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی طرح نوسازی بافت قدیم در این نشست به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه با وجود دعوت قبلی نشست مذکور بدون حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد افزود: مقرر شد کمیته‎ای متشکل از دو نفر از اعضای شورای شهر، دو نفر از شهرداری، دو کارشناس مطلع، نماینده میراث فرهنگی و مشاور شرکت خودآوند (مجری طرح) برای بررسی جزئیات این طرح تشکیل شود.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه با اشاره به اینکه کمیته مذکور طی هفته آینده تشکیل و بررسی طرح را آغاز خواهند کرد، اظهار داشت: این طرح پس از بررسی و تصویب در شورای شهر به کمیسیون ماده پنج ارجاع خواهد شد.

گرزین یادآور شد: محدوده‎ای که توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران برای مطالعات بافت فرسوده گرگان ابلاغ شده، محدوده‎ای است که بخشی از آن با عنوان بافت قدیم با وسعتی نزدیک به 162 هکتار منطبق بر حصار قاجاری استرآباد و بخش دیگر شامل چند پاره از شهر در محله امام رضا(ع)، بخشی از غرب فلکه سرخواجه، قزاق محله، محله سجادیه و فردوسی است.

وی در پایان ادامه داد: بافت قدیم بر اساس طرح‎های مطالعاتی پیشین دارای مصوبه کمیسیون ماده پنج نیز هست و شامل محلات میخچه گران، سرپیر، نعلبندان، سرچشمه، سبز مشهد، درب نو، دوشنبه‎ای، میر کریم، میدان عباسعلی، باغ پلنگ، ملل و شیرکش است.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول