اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته رادیولوژی دهان، فک و صورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

تعرفه رشته سی پی سی تی رادیولوژی دهان نهایی شد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته رادیولوژی دهان، فک و صورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعرفه پزشکی رشته سی پی سی تی رادیولوژی دهان، فک و صورت به تصویب نهایی رسید.

تعرفه رشته سی پی سی تی رادیولوژی دهان نهایی شد

به گزارش خبر گزاری فارس از اصفهان، محمد امین توکلی بعدازظهر امروز در چهارمین کنگره سراسری دهان، فک و صورت اظهار داشت: تعرفه‌ سی پی سی تی رادیولوژی دهان، فک و صورت در معاونت سلامت وزارت بهداشت در حالی نهایی شده است که تعرفه سایر رشته‌های رادیولوژی در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه در تعیین رشته‌های وابسته به رادیولوژی دهان، فک و صورت نسبت به سایر رشته‌های تخصصی دندان‌‌پزشکی جلوتر هستیم، بیان داشت: امیدواریم رشته رادیولوژی دهان، فک و صورت به زودی در تمام دانشگاه‌های کشور و مراکز آموزشی مختلف گسترش یابد .

دبیر کمیته رادیولوژی دهان، فک و صورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: زمانی باید برسد که کمبودی در حوزه متخصصان رشته رادیولوژی دهان، فک و صورت در سطح کشور احساس نشود که این امر با همکاری مسئولان این رشته امکان‌پذیر است.

وی از نوشتن و تصویب آئین‌نامه در حوزه رشته تخصصی رادیولوژی دهان، فک و صورت در حالی خبر داد که تنها یک اشاره مبهم و گذرا به آن کرد و افزود: در صورت اجرایی کردن این آئین‌نامه حرکت جدیدی آغاز می‌شود که به نفع متخصصان رادیولوژی دهان، فک و صورت کشور است.

توکلی با اشاره به اینکه در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی این رشته تخصصی دندان‌‌پزشکی، برنامه جدید در کمیته رادیولوژی دهان، فک و صورت وزارت بهداشت نوشته شده است، اضافه کرد: در صورت اجرای صحیح و خوب آن به پیشرفت این رشته کمک شایانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه رادیولوژی دهان، فک و صورت، نخستین گروهی است که برای تعیین تعرفه‌های خود در بخش دندان‌‌پزشکی اقدام کرده است، تصریح کرد: در واقع این امر به گونه‌ای است که می‌توان بیان کرد رشته رادیوتراپی دهان، فک و صورت بیشتر از سایر رشته‌های دندان‌‌پزشکی از خدمات تعرفه‌ای برخوردار است.

توکلی با بیان اینکه در بخش رادیوتراپی دندان‌‌پزشکی کمبودی نداریم، افزود: دانشکده دندان‌‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز توانایی تربیت دستیار رادیوتراپی را در دانشگاه داشته و قادر است این رشته را با قدرت تمام به دانشجویان آموزش دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما کمبود متخصصان رادیولوژی دهان، فک و صورت در ایران است که امیدوارم با کمک و یاری یکدیگر و تربیت متخصصان با این معضل نیز مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های مشخصی برای ارتقا کیفیت آموزشی انجام شده است، اظهار داشت: امیدواریم با فراهم آوردن تجهیزات مورد نیاز در رشته رادیوتراپی دهان، فک و صورت از کشورهای پیشرفته عقب نمانیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول