اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

متوسط عمر انجام پروژه در کشور بسیار بالاست

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: متوسط عمر انجام پروژه در کشور بسیار بالاست و دائما در پی تعریف پروژه‌های جدید هستیم در حالیکه تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره و رهاشده بسیار بالاست.

متوسط عمر انجام پروژه در کشور بسیار بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کنفرانس ملی مدیریت پروژه با رویکرد شهری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار داشت: شهرها کانون اصلی فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی هستند و بیش از 70درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند.

شهردار مشهد افزود: مدیریت شهری و مدیریت پروژه یک بحث کاملا تخصصی است که متاسفانه در بسیاری از موارد به این امر توجهی نمی‌شود و از این بابت خسارات غیر قابل جبرانی به سیستم شهری وارد می‌شود.

پژمان در ارتباط با مشکلات پروژه‌های عمرانی اضافه کرد: اگر چالش‌های پروژه‌های عمرانی کشور بررسی شود، شاهد خواهیم بود که بیشتر آنها از برنامه‌ریزی نامناسب و کمبود بودجه رنج می‌برند و مشکلات مدیریتی در مرتبه دوم اهمیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: متوسط عمر انجام پروژه در کشور بسیار بالاست و دائما حرص تعریف‌کردن پروژه جدید داریم، در حالیکه زمان‌بندی مناسب برای پشتیبانی مالی وجود ندارد.

شهردار مشهد افزود: اغلب پروژه‌های عمرانی تکراری، موازی و خارج از اولویت هستند و این نارسایی‌ها باید حل شود.

پژمان در ارتباط با سایر مشکلات پروژه‌ها نیز اضافه کرد: 80 درصد پروژه‌های کشور باید یکساله تمام شود و تعداد کمی نیز باید نهایتا ظرف دو سال خاتمه یابد و این روال در کل دنیا رعایت می‌شود اما ما در این زمینه هنوز ضعف داریم.

وی تصریح کرد: مطالعات در زمینه بسیاری از پروژه‌ها بعد از تصویب آغاز می‌شود در حالیکه باید از قبل مطالعات لازم توسط محققان و مسئولان امر انجام شود و سپس یک پروژه تایید شود.

شهردار مشهد اظهار داشت: استفاده از مشاوران، پیمانکاران و مدیران خبره می‌تواند سبب افزایش کیفیت پروژه‌ها و همچنین صرفه‌جویی در زمان شود.

پژمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به پیمانکاران و مجریان شهری افزود: پیمانکاران شهری باید میان پروژه‌های درون شهری و بیرون شهری تفاوت قائل شوند زیرا شهر خانه بزرگ مردم است و آنها نسبت به همه مسائل شهری عکس‌العمل نشان می‌دهند.

وی افزود: در پروژه‌های درون شهری باید به بافت منطقه توجه ویژه شود و اصطلاحاً پروژه‌ها باید دارای پیوست فرهنگی با منطقه باشند و مسائل زیست محیطی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار مشهد با اشاره به الگوی اسلامی معماری شهری بیان داشت: برای این مسئله اهمیت زیادی قائل هستیم، هرچند وظیفه اصلی طراحی معماری اسلامی بر عهده دانشگاهیان است و شهرداری صرفا وظیفه اجرایی و نظارتی دارد.

پژمان با اشاره به پروژه زیرگذر بزرگراه امام علی(ع) افزود: زمان در نظر گرفته شده برای این پروژه عظیم با توجه به حجم بالای ترافیکی بزرگراه امام علی، هشت ماه است و به زودی خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول