اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

فعالیت‌های قرآنی زیرنظر شورای فرهنگ عمومی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی، تمام فعالیت‌های قرآنی زیرنظر شورای فرهنگ عمومی ساماندهی می‌شوند.

فعالیت‌های قرآنی زیرنظر شورای فرهنگ عمومی ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده با اشاره به لزوم فرهنگسازی قرآنی در جامعه اظهار داشت: تعالی نگرش جامعه نسبت به قرآن کریم و تجلی فرهنگ حیات بخش قرآن در بستر فرهنگ عمومی جامعه مهم‌ترین نشان توسعه فرهنگ قرآنی بوده و تحقق تربیت قرآنی نیز در گرو آن است.

وی، دستیابی به جامعه‌ای متمسک به قرآن و عترت همچنین برخوردار از ایمان و عمل صالح را در گرو عزم ملی و هماهنگی نهادهای مختلف برای توسعه فرهنگ قرآنی دانست و گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ترویجی،‌مقدمه ضروری و مسیر اساسی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، هدف از تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی را ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی،‌ موسسات و گروه‌های فعال غیردولتی در زمینه هم‌افزایی و ارتقا فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی همچنین تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن عنوان کرد.

داننده، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ‌ارتقا التزام عملی به قرآن در ابعاد فردی و اجتماعی، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت،‌ تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور و توسعه مهارت روخوانی و صحیح‌خوانی همچنین درک معنای آیات در میان اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف این منشور برشمرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول