اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال تحصیلی صورت می‌گیرد

آموزش قرآنی 40 هزار دانش‌آموز در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری 40 هزار دانش‌آموز زنجانی مورد آموزش قرار می‌گیرند.

آموزش قرآنی 40 هزار دانش‌آموز در زنجان

اسماعیل حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه حجم دانش‌آموزان مورد سنجش قرآنی بسیار بالا بود، اظهار داشت: در مرحله نخست 100 هزار دانش‌آموز امکان‌سنجی شدند.

وی با بیان اینکه براساس طرح امکان‌سنجی میزان بی‌سوادی قرآنی دانش‌آموزان، بیش از 40 درصد دانش‌آموزان نیازمند آموزش قرآن هستند، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان تا پایان سال تحصیلی به صفر می‌رسد.

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان تا پایان سال 91 به پایان می‌رسد، اضافه کرد: تاکنون 187 هزار نفر در این طرح مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه میزان تعهد ستاد ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان تا پایان سال جاری آموزش 200 هزار نفربوده است، ادامه داد: تا پایان اردیبهشت سال 91 این هدفگذاری محقق می‌شود.

حسینی با اشاره به برگزاری طرح امکان‌سنجی در نماز جمعه طی ماه رمضان سال جاری تصریح کرد: در این مرحله از طرح از افراد عمومی و مردم عادی سنجش به عمل آمد.

وی با بیان اینکه در طرح امکان سنجی مردم در نماز جمعه افرادی که نیازمند به آموزش قرآن بودند از طریق فراخوان به منظور شرکت در کلاس‌ها دعوت شدند، یادآور شد: افرادی که نیاز به آموزش نداشتند از طرق اتحادیه موسسات قرآنی استان اعتبارنامه قرآنی دریافت کردند.

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان اظهار داشت: در هر دوره از کلاس‌های آموزشی از 114 نفر از خانواده‌های قرآنی تجلیل شده است.

وی به برگزاری آزمون بعد از اتمام کلاس‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: معیار نمره قبولی در آزمون روخوانی طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی نمره 14 عنوان شده است.

حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی "کودک و نوجوان" و "خانواده" یادآور شد: استقبال بسیار خوبی از این جشنواره‌های قرآنی در استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول