اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماهه سال جاری رخ داد

ارجاع بیش از 18 هزار پرونده به دادگاه‌های خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از ارجاع 18 هزار و 494 پرونده در 10 ماهه سال جاری به دادگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد.

ارجاع بیش از 18 هزار پرونده به دادگاه‌های خراسان جنوبی

به گزارش برگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی باقری ظهر امروز در کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد پرونده‌های ارجاع شده به دادگاه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش فاحشی را داشته است.

وی افزود: در 10 ماهه سال 89 تعداد 16 هزار و 731 پرونده در بخش‌های مختلف به دادگاه‌های استان ارجاع داده شده بود که امسال شاهد افزایش این آمار در استان بودیم که این زیبنده استان فرهنگی خراسان جنوبی نیست.

*قاچاق مواد مخدر همچنان در صدر جرایم خراسان جنوبی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی به پنج جرم نخست استان بر اساس فراوانی اشاره کرد و گفت: مانند سال‌های گذشته قاچاق مواد مخدر که شامل نگهداری، خرید و فروش مواد مخدر می‌شود در صدر جرایم استان قرار دارد.

باقری ادامه داد: در 10 ماهه سال جاری تعداد 4 هزار و 298 پرونده مرتبط با قاچاق مواد مخدر به دادگاه‌های استان ارجاع داده شده است.

وی دومین جرم با فراوانی بیشتر در استان را ایراد ضرب و جرح عمدی عنوان کرد و گفت: تعداد 2 هزار و 641 پرونده در این ارتباط به مراکز قضایی استان در 10 ماهه سال جاری ارجاع شده است.

*کاهش پرونده‌های سرقت در خراسان جنوبی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین توهین با 2 هزار و 182 پرونده، سرقت با 2 هزار و 136 پرونده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و ضرب و جرح غیرعمدی تصادفات در ردیف‌های بعدی جرایم استان با فراوانی بالا قرار دارد.

باقری به اصول راهبردی پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: تمرکز در مدیریت پیشگیری از جرم یکی از موارد اضطراری در این بخش است چرا که باید اقدامات پیشگیرانه به صورت نظام‌مند در جامعه انجام شود.

وی ادامه داد: بر اساس این اصل باید موارد پیشگیرانه در همه برنامه‌های دولت دیده شود تا این امر محقق شود و به اهداف مورد نظر در این بخش برسیم.

*باید علل وقوع جرایم مشخص شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی علت شناسی جرایم را یکی دیگر از موارد ضروری در پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و اظهار داشت: به‌عنوان مثال توهین که سومین جرم استان از نظر فراوانی است از یک رذیله اخلاقی نشات گرفته است.

باقری به سایر اصول پیشگیری از وقوع جرم نیز اشاره کرد و گفت: بررسی روابط بین بزهکاری در سطح ملی و جرایم سازمان یافته فراملی و همکاری دولت با بخش‌های مدنی و مردمی از جمله این اصول است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول