اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

جرایم اینترنتی در حال افزایش است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به گسترش فضای اینترنتی و عدم آموزش‌های کافی در این مورد از افزایش جرایم اینترنتی خبر داد و از رسانه‌ها خواست در این زمینه بیشتر اطلاع‌رسانی کنند.

جرایم اینترنتی در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، سرهنگ ستار خسروی ظهر امروز در نشست تعاملی خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه پلیس فتای استان اصفهان به همت خبرنگاران بهترین اطلاع‌رسانی را نسبت به سایر استان‌ها داشته‌، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله مورد توجه پلیس فتا که با آن رو به رو است، گسترش فناوری اطلاعات و از بین رفتن مرزها و رشد آنها در جامعه اطلاعاتی است.

وی با بیان اینکه مردم تشنه اطلاعات هستند، افزود: با وجود شبکه‌های اجتماعی موجود گسترش و افزایش جرایم اینترنتی افزایش یافته است.

رئیس پلیس فتای اصفهان به تحقیقی اشاره کرد و گفت: طی این تحقیق صورت گرفته در کشورهای در حال توسعه با توجه به حجم گسترش دایره اطلاعاتی و ارتباطی والدین خارجی 79 درصد بر فرزندان خود در این زمینه نظارت داشته‌اند و این در حالی است که این نظارت در ایران فقط 18 درصد است.

وی با تاکید به نفوذ گسترده اینترنت در ایران تصریح کرد: فاصله زیادی بین نظارت والدین بر فرزندان خود به خصوص در فضای سایبر و نیز گسترش ماهواره‌ها وجود دارد.

خسروی هم‌چنین به انعکاس رسانه‌ای اخبار مربوط به حوزه پلیس فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: بسیاری از این اخبار بر مردم تأثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد.

وی به نقش رسانه‌ها در ایجاد فرهنگ‌سازی پرداخت و افزود: انتظار می‌رود در فضای مجازی که هم‌پای فضای حقیقی حضور پررنگی دارد، رسانه‌ها نیز شناخت بیشتری پیدا کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان با تاکید بر شناخت دیگر حوزه‌ها در فضای سایبری گفت: رسانه‌ها باید به هم‌سویی مردم با پلیس و نیز جلب اعتماد مردم به پلیس کمک کنند.

وی در ادامه از شروع هشدارهای پلیس مجازی از هفته گذشته در سایت پلیس خبر داد و گفت: نخستین هشدار پلیس فتا در سایت پلیس در مورد خرید اینترنتی بارگذاری شده است که پس از این تمامی مسائل و مشکلات این حوزه به صورت یک روز در میان اطلاع‌رسانی می‌شود.

خسروی عملکرد رسانه‌های استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: پس از تعاملات صورت گرفته با رسانه اشتیاق برای یادگیری فضای مجازی از سوی مردم بیشتر شده است.

وی به انعکاس خبری پلیس فتا اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها سطح اطلاعات مردم را در ارتباط با مسائل امنیتی در فضای سایبری بیشتر کنند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول