اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

عمده علوم ما غربی است/ نظام قضایی ما نقص‌های جدی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی از برخی قوانین دستگاه قضایی انتقاد کرد و گفت: عمده علوم ما غربی است.

عمده علوم ما غربی است/ نظام قضایی ما نقص‌های جدی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین قدیانی پیش از ظهر امروز در افتتاح پایگاه بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم اداری دانشگاه آزاد بیرجند اظهار داشت: عمدتا علوم ما علوم غربی هستند در حالی‌که ما منبع وحی یعنی قرآن کریم را در اختیار داریم که می‌توانیم با تئوریزه کردن آن در مبانی علوم انسانی تحولی بنیادین ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در حقوق نیز همین گونه است به طور مثال ما در قرآن مجازاتی با عنوان زندان را نداشته‌ایم و این زندان‌ها از سوی نظام غرب وارد علوم ما شده است و دستگاه قضای ما به گونه‌ای است که یک مجرم را برای تنبیه به زندان می‌فرستد ولی همان شخص را بعد از آزادی از زندان دارای سوء سابقه می‌داند و جامعه حاضر به دادن کار به وی نیست و این نشانگر این است که نقص‌هایی جدی در نظام قضایی ما وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: باید نقاط قوت را از دستگاه قضا بگیریم و از احادیث و روایات موجود بهترین را جدا و استفاده کنیم و آن چیزهایی که در مبانی دینی‌مان داریم و آنها را فراموش کرده‌ایم احیا کنیم.

قدیانی تاکید کرد: ما باید تمدن اسلامی را که به دست فراموشی سپرده شده است احیا بکنیم زیرا این تمدن از قبل وجود داشته است و لازم به ایجاد کردن آن توسط ما نیست و لازمه این مهم آن است که با یک نگاه دقیق و علمی به مجموعه بسیج شاهد بسیج دانشجویی باشیم که زمانی که حضرت آقا می‌خواهند از آن یاد کنند به افتخار یاد کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: جامعه جهانی الگوی خوبی از جامعه دانشجویی و دانشگاهی ایران داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه همه دانشگاهیان ما خوب هستند، گفت: باید بهترین‌ها در همه زمینه‌ها در بسیج دانشجویی جمع شوند.

قدیانی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که رتبه 17 علمی دنیا هستیم ولی این برای ما کفایت نمی‌کند و ما باید به آن قله رفیع دانش برسیم که تمام تولیدات‌مان برگرفته از مبانی وحیانی باشد که انسان را به سعادت برساند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول