اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست:

دستگاه‌های جدید تصفیه هوا وارد بازار می‌شوند

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستگاه‌های تصفیه هوا ساخت داخل تا سال 91 وارد بازار می‌شوند.

دستگاه‌های جدید تصفیه هوا وارد بازار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی محمد شاعری ظهر امروز در نخستین کنگره بین‌المللی گرد و غبار و راهکارهای مقابله با آن اظهار داشت: سازمان محیط زیست به عنوان دبیرخانه مقابله با پدیده گرد و غبار طرح تهیه دستگاه‌های تصفیه هوا برای منازل و اماکن عمومی را در شرایط اضطراری تهیه کرده تا با تهویه محیط بسته، غلظت آلایندگی به حد استاندارد برسد.

وی افزود: سفارش ساخت این دستگاه‌ها داده شده و این دستگاه‌ها با کیفیت مناسب در سال 91 در مرحله نخست در اختیار وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و تربیت بدنی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها حدود 100 هزار تومان معادل یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی قیمت دارند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: طرح جامع مقابله با بیابان زایی در کشور برای بیابان زدایی 2. 5 میلیون هکتار در مدت 5سال و طرح جامع مقابله با گرد و غبار عراق برای بیابان زدایی یک میلیون هکتار نیز تهیه شده است.

وی بیان داشت: با وزارت بهداشت در حال هماهنگی‌هایی هستیم که در زمان وقوع پدیده گرد و غبار و شرایط بحران، خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه زنگ خطر و هشدارهای زیست محیطی آغاز شده، خشکی و تخریب تالاب‌های ارومیه، هور العظیم، گاوخونی، پریشان و هامون را نشانه‌های این هشدار عنوان کرد و گفت: پدیده گرد و غبار نیز علامت توسعه نامتوازن در منطقه است، به طوری که این پدیده در سال 83، سه تا چهار استان و در حال حاضر 22 استان را درگیر کرده است.

وی تصریح کرد: به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار 60 درصد از روزهای سال، اهواز در شرایط ناسالم و ناپاک است.

شاعری اظهار داشت: 90 درصد آلودگی گرد و غبار کشور منشا خارجی دارد اما در خوزستان اینگونه نیست و کانون‌های بحرانی گرد و غبار در استان منشاء بخش زیادی از این پدیده هستند.

وی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر بیابان زدایی 200 هزار هکتار در خوزستان با اعتبار وزارت نفت، افزود: متاسفانه پیشرفت این مصوبه نامناسب است و با گذشت دو سال، هشت درصد از تعهدات معادل 15 هزار هکتار اجرایی شده است.

به گفته وی شش شهر خوزستان کانون‌های بحران و تشکیل گرد و غبار هستند که باید برای کنترل آن جنگل کاری و احداث کمربند سبز در اولویت قرار گیرد.

وی خواستار تسریع در اجرای این پروژه‌ها شد و گفت: هر هکتار جنگل 70 تن گردو غبار را رسب می‌دهد.

شاعری از وزارت جهاد کشاورزی، نفت و استانداری خواست که با همکاری و عزم جدی بستری فراهم کنند تا این مصوبه اجرایی و بخش عمده منبع آلودگی گردو غبار کنترل شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول