اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی:

نهادینه‌شدن فرهنگ مدیریت پروژه نیازمند بسترسازی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: برای نهادینه‌شدن فرهنگ مدیریت پروژه نیازمند بسترسازی هستیم و در این زمینه دانشگاه‌های کشور، مهم‌ترین نقش را بر عهده دارند.

نهادینه‌شدن فرهنگ مدیریت پروژه نیازمند بسترسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسن واحدی ظهر امروز در مراسم افتتاح کنفرانس ملی مدیریت پروژه با رویکرد شهری در مشهد اظهار داشت: واژه مدیریت پروژه در دنیای امروز به عنوان یک حرفه تعیین شده است و رشته مدیریت پروژه نیز یک مهارت علمی است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی افزود: 78درصد پروژه‌های کشور دارای مشکل مدیریتی هستند، اما با مطالعات انجام شده، نظام فنی و اجرایی کشور دچار تحول اساسی شده است و در آینده‌ای نزدیک تمام مشکلات مدیریتی پروژه‌ها حل می‌شود.

واحدی تصریح کرد: بر اساس ماده 31 قانون برنامه و بودجه، برای هر پروژه‌ای باید نظام کنترل زمان، کنترل کیفیت و نظام مدیریت پروژه اجرا شود و هیئت دولت نیز آئین‌نامه اجرایی آن را ابلاغ کرده است.

وی افزود: در حال حاضر پنج دانشگاه در سطح کشور در رشته‌های مدیریت ساخت و مدیریت پروژه دانشجو می‌پذیرند و در استان خراسان رضوی نیز بالغ بر 120 نفر در این دو رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی درباره مدیریت پروژه‌های شهری اضافه کرد: در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، راه‌اندازی واحد مدیریت شهری پیش‌بینی شده است اما این امر هنوز به صورت کامل محقق نشده و در این زمینه شاهد نقایص زیادی هستیم.

واحدی خاطر نشان کرد: کنفرانس ملی مدیریت پروژه با رویکرد شهری باید یک الگوی مدیریتی مطابق با استانداردهای جهانی مدیریت پروژه در اختیار استانداری قرار دهد تا فرآیندهای شهری هرچه بیشتر با استاندارهای روز تطبیق داده شود.

در این مراسم همچنین عبدالمجید حلمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ضمن تبریک سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری  سال 1386 در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بر الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت تاکید کردند و همین رویکرد باید در مدیریت شهری حاکم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: با وجود اینکه چهار سال از فرمایشات ایشان می‌گذرد، اما هنوز در اجرایی‌کردن الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت حتی در شهر مشهد نیز شاهد ضعف هستیم.

حلمی با انتقاد از شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداری مشهد و شخص شهردار تلاش‌ زیادی برای بهبود سیستم شهری انجام داده‌اند اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باید بیان شود.

وی افزود: امروز شهرداری مشهد، تمام میادین شهر را تخریب و آنها را تبدیل به چهارراه می‌کند، آیا این کار مطابق با الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل است؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: باید تمدن اسلامی و شاخصه‌های آن را برای نسل جوان تشریح کنیم و این وظیفه برعهده دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و مسئولان است که پیگیر فرمایشات رهبری در زمینه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت باشند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول